Proprietarul unei pizzerii din SUA a descoperit că aplicația de livrare la domiciliu DoorDash vindea mâncarea făcută la restaurantul său mai ieftin decât el, dar îi plătea prețul integral pentru comenzi, relatează BBC.
O pizza pentru care el încasa 24 de dolari făcea parte dintr-o campanie de promoții și era vândută cu 16 dolari pe aplicația DoorDash, dar el încasa 24 de dolari pentru fiecare pizza comandată.
Bărbatul, al cărui nume nu a fost dezvăluit, nu ceruse ca restaurantul său să fie pus pe aplicație. A aflat apoi că adăugarea sa pe DoorDash făcea parte dintr-un proces de evaluare a cererii clienților.
Situația a fost dezvăluită de un prieten al proprietarului pizzeriei, Ranjan Roy, pe blogul său.
Roy spune că prietenul lui a aflat că e pe DoorDash în martie 2019, când a început să primească plângeri cu privire la livrări, chiar dacă restaurantul său nu făcea livrări la domiciliu. Atunci a descoperit că fusese adăugat pe DoorDash - și a văzut că aplicația percepea un preț mai mic pentru unul dintre produsele lui premium.
Așa că a comandat 10 pizza, a plătit 160 de dolari pentru ele și le-a livrat la casa unui prieten. Restaurantul a fost apoi plătit cu 240 de dolari pentru comanda de pe DoorDash.
Băbatul a mai făcut o comandă, tot pentru adresa prietenului său, și de data aceasta a pus în cutii doar blatul, fără niciun topping, maximizând astfel câștigul.
„Eram curios dacă cei de la DoorDash se vor prinde, dar nu au reacționat”, a scris Roy.
DoorDash nu a răspuns oficial întrebărilor reporterilor BBC.
„Am aflat ulterior că acesta a fost rezultatul unei testări a cererilor către DoorDash. Au o perioadă de testare în care nu percep nicio taxă nimănui, astfel încât apoi să poată merge la un restaurant cu date entuziaste despre comenzi, pentru ca restaurantul să vrea să se înscrie apoi pe platformă”, a explicat el.
”Aceste platforme nu aduc niciun beneficiu, modelul după care au fost create este total greșit. În loc să se concentreze pe testarea pieței, pe evaluarea restaurantelor și dezvoltarea business-urilor, se luptă pentru cea mai mare cotă de piață. Poți observa cu ușurință mărirea capitalului investit, iar modelul creat nu duce decât la pierderi financiare imense”, adaugă patronul restaurantului.
Aplicația DoorDash face parte din gigantul Softbank ce a anunțat o pierderi imensă de aproape 13 miliarde de dolari.