Coform Focus, marile companii pun accentul pe imaginație și de aceea recurg la întrebări încuietoare care nu pot fi antrenate, în schimb oferă o imagine clară asupra candidatului în situații-limită, când este scos din zona sa de confort.
“Vă urcați în lift și șeful este deja acolo. Ce i-ați spune, pentru a-i lăsa o impresie memorabilă?”, a fost una dintre întrebări la interviul de angajare la Vodafone. Specialistul în resurse umane urmărește să vă pună în dificultate și să vadă cum reacționați în astfel de situații.
“Imaginați-vă că ați avea dimensiunea unui creion și ați ajunge într-un mixer. Cum ați ieși de acolo?”, întrebare reală la un interviu de angajare la Google. Se testează creativitatea candidatului, așa că în astfel de cazuri încercați să fiți nostimi, inventivi și spontani.
“Câte cutii poștale sunt pe străzile Germaniei?”, întrebare la un interviu de angajare pentru poșta germană “Deutsche Post”. Evident că nimeni nu așteaptă un răspuns corect, dar se testează simțul realității și al estimării.
Evident că la toate aceste întrebări nu există răspunsuri corecte sau greșite, angajatorul sau specialistul în resurse umane doar vă testează creativitatea și spontaneitatea, însă cei mai mulți se blochează din teama de a nu zice ceva greșit.