Facebook a fost amendat de UE cu 110 milioane de euro pentru furnizarea de informații înșelătoare privind preluarea companiei WhatsApp în 2014, relatează theguardian.com.
Comisia Europeană a declarat că a dat o amendă "proporțională" companiei pentru a transmite un semnal clar că regulile UE privind concurența trebuie respectate de toată lumea.
Când Facebook a preluat serviciul de mesagerie WhatsApp în 2014, acesta a spus comisiei că nu poate conexa conturile utilizatorilor de pe ambele platforme, dar exact acest lucru a făcut.
Comisia a constatat că angajaţii Facebook ştiau în 2014 că asocierea numerelor de telefon ale WhosApp cu identitatea utilizatorilor Facebook este posibilă, contrar declarațiilor publice despre fuziune.
Facebook a afirmat. într-o declarație de presă, că erorile nu au fost intenționate, susţinând că reprezentanţii CE au confirmat că rezultatul anchetei privind fuziunea nu s-a schimbat. "Anunțul de astăzi închide acest subiect", a transmis Facebook.
Amenzile puteau fi de peste două ori mai mari, deoarece autoritățile privind concurența au posibilitatea de a amenda companiile cu 1% din cifra de afaceri anuală, ceea ce pentru Facebook ar însemna 276 milioane de dolari, raportat la 2014. Comisia spune însă că a luat în considerare cooperarea companiei în timpul anchetei.
"Decizia de astăzi transmite un semnal clar companiilor că trebuie să respecte toate aspectele reglementărilor UE privind fuziunile, inclusiv obligația de a furniza informații corecte", a declarat Margrethe Vestager, comisarul european pentru concurență.
"Aceasta impune Facebook o amendă proporțională și descurajantă. Comisia trebuie să aibă posibilitatea să ia decizii privind efectele fuziunilor asupra concurenței, având informaţii complete despre fapte exacte ", a adăugat ea.
Comisia Europeană a subliniat că ultima amendă nu are nicio legătură cu anchetele naționale antitrust. Oficiul german al cartelurilor investighează dacă Facebook face abuz de poziția dominantă prin faptul că nu informează oamenii despre modul în care sunt utilizate datele lor personale. De asemenea, în Belgia, Olanda și Spania au loc investigații.
O instituţie de supraveghere franceză a amendat marți Facebook, cu 150.000 de euro, pentru că nu a împiedicat accesul agențiilor de publicitate la datele utilizatorilor.