Deputaţii Parlamentului European (PE) au respins, miercuri, proiectul Germaniei de a impune taxe de autostradă pentru întreaga sa reţea rutieră. Berlinul ajunsese la un accord cu Comisia Europeană pentru introducerea taxei pentru autoturismele aflate în tranzit. Valoarea vignetei urma să varieze în funcţie de nivelul de poluare al maşinii şi de perioada pentru care era eliberată vigneta.
Democraţii şi liberalii din Parlamentul European s-au luptat pentru rezoluţia adoptată miercuri şi au subliniat că planurile privind o taxă pentru autostrăzile germane (PKW-Maut) ar discrimina vehiculele străine şi ar încălca regulile Uniunii Europene.
Europarlamentarii sunt de părere că taxa ar încălca regulile UE prin faptul că germanilor le-ar fi permisă deducerea ei, în timp ce străinilor nu.
Potrivit planurilor germane, şoferii străini ar putea cumpăra abonamente pe termen scurt, de 2,5 euro, pentru 10 zile, nivelul maxim de taxare fiind de 130 de euro pe an. Până acum erau taxate doar autocamioanele naționale și străine, cu o greutate mai are de 7,5 tone.
Şi şoferii germani ar fi obligaţi să cumpere un abonament anual de 130 de euro, dar o parte din sumă ar fi compensată printr-o reducere a actualelor taxe pe maşini.
Ministrul german al Transporturilor spunea că noua taxă va aduce 500 de milioane anual la buget, iar banii vor fi investiţi în infrastructură.
„Acum, că Parlamentul European şi-a spus părerea, Comisia Europeană trebuie să facă presiune asupra Guvernului federal ca să modifice planurile existente.
Comisia ar trebui să prezinte de urgenţă o propunere pentru un cadru armonizat în materie de trafic rutier în UE, ceea ce ar împiedica orice nouă propunere discriminatorie, în detrimentul pieţei interne”, a spus europarlamentarul Pavel Telička, din Cehia.
Cu numai o zi înainte, cotidianul german Handelsblatt scria că Germania urma să introducă plata abia în 2020, cu trei ani mai târziu decât era prevăzut. Plata ar fi urmat să intre în vigoare după alegerile federale din septembrie.
Hadelsblatt scria că documentele guvernamentale în posesia cărora a intrat arătau că sistemul de plată urma să fie extins la autobuze şi motociclete, la o dată neprecizată.