Statele UE și Comisia au știut de peste 10 ani că emisiile diesel sunt peste limita legală

05 Apr 2017 | scris de Istvan Deak
Statele UE și Comisia au știut de peste 10 ani că emisiile diesel sunt peste limita legală

Parlamentul European sustine că statele membre și Comisia Europeană au știut de peste 10 ani despre faptul că emisiile de oxid de nitrogen (NOx) ale mașinilor diesel erau mai mari în condiții reale de trafic față de testele de laborator. Ele trebuie să îmbunătățească rapid sistemul de testare și verificare pentru mașinile noi pe drumurile europene, spun deputații în recomandările votate marți. 

Într-un vot separat, deputații au modificat și regulile UE privind ”aprobarea modelului” care vor face testele de mediu și de siguranță mai independente, cu o supraveghere mai strictă a mașinilor aflate în circulație. Recomandările nelegislative pentru Comisie și Consiliu se bazează pe raportul final al comisiei de anchetă privind măsurarea emisiilor în sectorul auto (EMIS).

Deputații au ajuns la concluzia că deși Comisia și statele membre erau deja la curent de peste 10 ani cu faptul că emisiile de oxid de nitrogen (NOx) ale mașinilor diesel erau mai mari în condiții reale de trafic față de testele de laborator, nu au făcut nimic pentru a proteja corect calitatea aerului și sănătatea publică.

Mai mult, nicio autoritate din statele membre nu a suspectat sau nu a căutat ”echipamente de interferență”, ci au efectuat doar teste standard de aprobare a modelelor, iar Comisia nu a exprimat nicio suspiciune. După izbucnirea scandalului privind emisiile în septembrie 2015, Comisia s-a așteptat ca statele membre să efectueze investigații și nu a presat pentru nicio altă acțiune, iar statele membre nu au penalizat producătorii auto și nici nu au cerut retragerea mașinilor în discuție, se arată în text.

Deputații au așternut pe hârtie și câteva recomandări pentru a îmbunătăți legislația UE și a asigura aplicarea ei: toate activitățile privind redactarea legislației în domeniul calității aerului și emisiilor ar trebui să se afle în portofoliul unui singur comisar și unei singure direcții generale, pentru a îmbunătăți supravegherea și concentrarea.

În același timp, legislația UE privind emisiile în condiții reale de trafic ar trebui adoptată rapid, testele urmând să includă o serie largă de condiții de trafic, precum și variații imprevizibile pentru a detecta echipamentele ilegale de interferență.

Alte stiri din Externe

Ultima oră