Compania care produce berea Bud Light a pierdut 5 miliarde USD după parteneriatul cu un transgender

15 Apr 2023
Compania care produce berea Bud Light a pierdut 5 miliarde USD după parteneriatul cu un transgender

Un parteneriat cu un influencer transgender pentru a promova berea Bud Light l-a costat pe gigantul producator de bere Anheuser-Busch  aproximativ 5 miliarde USD scrie Le Journal de Montreal. CEO-ul companiei și-a cerut scuze în urma reacției consumatorilor

De la sfârșitul lunii martie, acțiunile companiei cu marca Budweiser au scăzut cu peste 4%, însemnând o pierdere bursieră de peste 5 miliarde de dolari, a raportat The New York Post 

Această prăbușire a urmat după un parteneriat cu Dylan Mulvaney, un transgender care cu 1,8 milioane de abonați pe Instagram și 10,8 milioane de abonați pe TikTok, cu ocazia împlinirii a un an de la schimbarea sa de gen.

Într-un videoclip încărcat pe 1 aprilie, Mulvaney promovează un concurs Budweiser și explică că a primit cutii de Bud Light purtând imaginea sa pentru a sărbători prima aniversare a tranziției sale de la bărbat la femeie.

Parteneriatul a fost criticat de mai multe personalități conservatoare. Cântărețul Kid Rock a reacționat în special prin postarea unui videoclip în care poate fi văzut deschizând focul cu o armă de asalt asupra cutiilor de Bud Light, înainte de a lansa un „f*ck Bud Light” însoțit de un deget de onoare către cameră.

Reacția a determinat chiar și un distribuitor local din Missouri să anuleze o apariție a celebrilor cai Budweiser Clydesdale din cauza temerilor pentru siguranța angajaților.

Experții din industrie au declarat marți pentru New York Post că controversa pare să dureze și ar putea duce la un boicot total al produselor Anheuser-Bush.

Mulvaney a câstigat peste 1 milion de dolari în contracte de sponsorizare cu mai multe mărci de renume, inclusiv Nike și Kate Spade.

CEO-ul companiei și-a cerut scuze în urma reacției oamenilor

„Nu am intenționat niciodată să facem parte dintr-o discuție care dezbină oamenii”, a spus CEO-ul Anheuser-Busch InBev, Brendan Whitworth, într-un comunicat de presă intitulat „Responsabilitatea noastră față de America”.

„Suntem în afacerea aceasta cu scopul de a aduce oamenii împreună la o bere”, scrie NewYorkPost

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Une publication partagée par Dylan Mulvaney (@dylanmulvaney)

Alte stiri din Externe

Ultima oră