Una dintre cele mai infame și insolubile probleme municipale din New York - lipsa toaletelor publice - a fost parțial rezolvată de sectorul privat și de o afacere în special: Starbucks. Acum afacerea lui plătește prețul pentru asta: lanțul de cafenele închide magazine din toată SUA - mai ales în orașe mari, progresiste, conduse de democrați, scrie Kevin D. Williamson în New York Post
A fost un caz clasic în care sectorul privat a creat un bun public în timp ce aducea noi clienți. Dar și sectorul public trebuie să își facă partea, atunci când vine vorba de servicii de bază, cum ar fi siguranța publică. CEO-ul Starbucks, Howard Shultz, a fost un campion de-a lungul vieții al tipului de progresism urban sentimental care a ajutat să transforme spațiile publice din orașe precum Portland și Philadelphia – și, din păcate, New York – în adăposturi cu jumătate de normă pentru persoane fără adăpost și în secții de psihiatrie improvizate.
Și acum afacerea lui plătește prețul pentru asta.
La doar câțiva ani după ce și-a deschis toate toaletele pentru publicul larg, ca un mare gest de justiție socială, lanțul de cafenele închide magazine din toată SUA - mai ales în orașe mari, progresiste, conduse de democrați - pentru că locațiile au devenit prea periculoase pentru clienți și personal. Oamenii fără adăpost dorm în băi sau fac scene de nebunie în cafenele. Atât de mulți drogați folosesc toaletele Starbucks pentru a se droga încât compania a fost obligată să instaleze cutii pentru eliminarea acelor în unele dintre magazinele sale iar angajații care au trebuit să curețe acele mizerii, în mod înțeles, s-au plâns de posibila expunere la HIV și hepatită.
Iată două lucruri care nu se potrivesc prea bine: 1) Vânzarea de milkshake-uri pentru adulți cu cofeină pentru șase dolari o cană și 2) hepatită.
Schultz, care se descrie pe sine ca un „democrat de-a lungul vieții” și care se ocupă de problemele la care te-ai aștepta ca directorul general al Starbucks să se ocupe – căsătoria homosexuală, schimbările climatice etc. – s-a jucat de câteva ori cu candidatura pentru funcția de președinte și a promis o politică bazată pe „un nivel profund de compasiune și empatie pentru poporul american”.
Dar nu de compasiune și empatie au nevoie americanii de la guvernul lor. Americanii au nevoie de străzi sigure, locuri publice curate și ordonate, aplicare eficientă a legii și securitate în persoanele și proprietatea lor.
S-au închis cinci magazine Starbucks din Seattle, orașul natal al lanțului – dar niciunul nu s-a închis în Provo, Utah. Există un motiv pentru asta.
Există zvonul că aceasta este o campanie ascunsă împotriva organizatorilor de sindicat în magazinele Starbucks, dar cred că Schultz începe să înțeleagă într-un mod practic ce înseamnă guvernarea democratică pentru un oraș mare: se plânge că guvernele municipale în cauză au „abdicat de responsabilitatea lor” când vine vorba de aplicarea legii și sănătatea mintală.
Dar la fel a facut și Howard Schultz, care a fost hărțuit să-și ceară scuze după ce angajații Starbucks din Philadelphia au refuzat să lase doi bărbați, care nu cumpăraseră nimic, să folosească toaleta cafenelei. Bărbații erau negri și au fost arestați când au refuzat să plece. Starbucks și-a cerut scuze, și-a schimbat politica de toalete, l-a concediat pe angajatul care a sunat la poliție și le-a plătit celor doi bărbați o sumă de bani nedezvăluită . Adică, Starbucks a rpomovat tocmai genul de politică culturală woke fără sens care distruge orașele în care Starbucks este acum forțat să închidă magazinele.
Portland și Seattle nu vor impune ordinea în orașele lor - iar Starbucks nu va aplica regulile în propriile magazine, pentru că acest lucru pune compania de partea greșită a sensibilităților de justiție socială pe care Howard Schultz le împărtășește, din păcate.
Capitalul woke plantează semințele propriei distrugeri - iar lașitatea este propria sa pedeapsă.