Parchetul din localitatea germană Brunswick a decis că producătorul auto Volkswagen trebuie să îşi asume vina în cadrul scandalului Dieselgate, şi, ca urmare, să plătească o amendă de un miliard de euro, relatează lesechos.fr.
La aproape trei ani de la dezvăluirile privind manipularea rezultatelor testelor de poluare ale vehiculelor diesel, constructorul german este sancţionat în Germania, fiind nevoit să recunoască vina şi să anunţe că va plăti amenda.
La originea deciziei este Parchetul din Brunswick, oraş situat în landul Saxonia Inferioară, unde se află sediul constructorului auto şi ai cărui anchetatori au dezvăluit că Volkswagen nu şi-a îndeplinit sarcinile de supraveghere în cadrul testelor efectuate în cadrul departamentului motoarelor din cadrul grupului.
Mai precis, Parchetul reproşează grupului că a comercializat 10,7 milioane de vehicule dotate cu motoare disel de tip EA288 în Statele Unite şi Canada şi EA189 la nivel mondial, şi echipate cu un soft neautorizat, de la jumătatea lui 2007 până în 2015, scrie Les Echos.
”Este una dintre cele mai mari amenzi impusă vreodată unei companii din Germania”, se arată într-un comunicat al Parchetului.
Producătorul auto a precizat că a aceptat plata acestei amenzi şi a exprimat speranţa ca astfel să fie întoarsă o pagină în cazul manipulării rezultatelor testelor de poluare ale vehiculelor diesel.
”Volkswagen a acceptat amenda şi nu va face apel împotriva acesteia. În acest fel, Volkswagen îşi recunoaşte responsabilitatea pentru criza diesel”, potrivit unui comunicat al grupului.
Scandalul manipulării testelor de poluare ale vehiculelor diesel a izbucnit în 2015, când Volkswagen a recunoscut în Statele Unite că a instalat pe acestea software-uri ilegale pentru a reduce emisiile în timpul testelor.
Această nouă amendă îngreunează şi mai mult factura Dieselgate, pentru Volkswagen, stabilită până acum la 25 de miliarde de euro. Volkswagen face obiectul altor anchete judiciare în Germania, în special privind manipularea pieţei. Anchetatorii încearcă să afle dacă şefii companiei au avertizat prea târziu investitorii în legătură cu existenţa scandalului.