Cei mai mari producători de automobile de lux din Germania, grupurile auto Daimler AG şi BMW AG, şi-au unit forţele pentru a dezvolta sisteme avansate pentru asistenţa şoferilor şi tehnologie pentru maşinile fără şofer.
Grupurile au făcut anunţul la o săptămână după ce au anunţat o fuziune a serviciilor lor de mobilitate şi de car-sharing.
Noua entitate se va concentra pe "cooperarea strategică pe termen lung" pentru ca tehnologiile să fie disponibile înainte de 2025.
Acordul va duce la reduceri de costuri pentru cele două companii şi va accelera extinderea acestor tehnologii, au anunţat BMW şi Daimler.
Un membru din conducerea Volkswagen crede că vremea automobilelor autonome este încă departe. O opinie ciudată, având în vedere că marile rivale Daimler și BMW tocmai s-au aliat pentru a lucra la mașinile fără șofer, comentează Deutsche Welle.
Producătorii auto investesc miliarde de dolari în dezvoltarea maşinilor care vor putea merge pe străzi coordonate de computer şi fără şofer. În acest domeniu, lider este Waymo, subsidiara Google.
Planul este de a ajunge din urmă și depăși în acest domeniu firma Waymo, deținută de Google. În acest sens sunt necesare investiții ridicate, pe care cele două concerne le pot acum împărți.
"Pe mine mă miră faptul că Volkswagen nu colaborează în acest domeniu cu Daimler și BMW", spune expertul auto Ferdinand Dudenhöffer, de la Universitatea Duisburg-Essen. "Google și China investesc masiv în mașinile robotizate. Există deci un mare risc de ratare a startului și a legăturii cu plutonul fruntaș", comentează acesta pentru Deutsche Welle.
Costurile enorme au determinat şi alte companii să se unească pentru dezvoltarea vehiculelor autonome: Honda colaborează cu General Motors, iar Volkswagen cu Ford.
BMW şi Daimler şi-au extins cooperarea pentru motive similare, a afirmat Michael Hafner, director în cadrul centrului de cercetare şi dezvoltare al Mercedes-Benz, subsidiara Daimler.
Piaţa pentru sisteme avansate pentru asistenţa şoferilor şi vehiculele autonome ar urma să ajungă la 96 de miliarde de dolari în 2025 şi la 290 miliarde de dolari în 2035, de la aproximativ trei miliarde de dolari în 2015, conform analiştilor de la Goldman Sachs.
Pentru a atinge aceste obiective, constructorii auto investesc enorm în electromobilitate, condus autonom, servicii de mobilitate și digitalizare.
Daimler şi BMW au combinat recent serviciile lor de car-sharing (Car2Go şi DriveNow), cele de ride-hailing (comanda unei maşini prin intermediul unei aplicaţii) - Moovel şi MyTaxi - precum şi alte servicii.
Dezvoltarea serviciilor de ride-hailing şi perspectiva vehiculelor fără şofer a dus la prognoze potrivit cărora oamenii vor renunţa să îşi cumpere şi să îşi conducă propriile automobile în favoarea plăţii pentru călătorii individuale.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
CREDIT FOTO: Adelphi Berlin