Vacanțele lui 2022 sub semnul haosului din aeroporturi

13 Iun 2022
Vacanțele lui 2022 sub semnul haosului din aeroporturi

În comun cu multe alte țări europene, Franța se confruntă cu o lipsă de personal în această vară, iar sectorul aviației este afectat în mod deosebit.

Au fost deja semnalate cozi lungi pe aeroporturile din Paris, în special pentru zborurile pe distanțe lungi, iar pasagerii sunt sfătuiți să verifice cu atenție recomandările companiei aeriene cu privire la orele de sosire. În afara Parisului au fost raportate mai puține probleme, dar sindicatele au avertizat călătorii să se aștepte la întârzieri în timpul verii, pe măsură ce volumul de pasageri crește, potrivit The Local.

Aeroporturile din Paris au fost lovite de grevă joi și au fost convocate noi greve pentru iulie, cu excepția cazului în care cererile muncitorilor – pentru o creștere a salariului cu 300 de euro pentru a face față creșterii costului vieții – sunt îndeplinite.

 

În afara Parisului, nu sunt programate greve – dar nu se știe ca sindicatele franceze ale aeroporturilor și companiilor aeriene să declanșeze greve odată cu începerea vacanței de vară.

 

În afara călătoriilor aeriene, imaginea este mai puțin sumbră, fără probleme specifice semnalate pe căile ferate franceze.

 

Dacă călătoriți din Marea Britanie, există rapoarte de întârzieri la aeroporturile britanice, terminalul Eurostar din St Pancras și în porturile de feribot, dar serviciile în sine funcționează în mare parte normal. Amintiți-vă că, de la Brexit, există restricții suplimentare privind călătoriile în Franța din Marea Britanie.

În aprilie 2022, Spania a reușit să recupereze 85% din turiștii internaționali pe care i-a primit în aceeași lună din 2019, deoarece țara speră să se îndrepte încet spre recordul de 83,7 milioane de turişti pe care i-a primit în ultimul an înainte de pandemia de Covid-19.

 

Dar, așa cum se întâmplă în mare parte din Europa, poate fi un caz prea devreme pentru ca mașina de călătorie a Spaniei să facă față.

 

Transportatorul emblematic Iberia a raportat că aproximativ 15.000 de pasageri și-au pierdut conexiunile de zbor pe aeroportul Barajas din Madrid începând cu luna martie, ca urmare a cozilor uriașe la controlul pașapoartelor, o situație care este reprodusă în alte aeroporturi spaniole din cauza unei combinații de personal redus și călătorii crescute. iar turiştii din Marea Britanie – acum cetăţeni din afara UE – nu pot folosi porţile electronice.

 

Ministerul de Interne al Spaniei a reacționat anunțând că va desfășura încă 500 de polițiști de frontieră în cele 12 aeroporturi cele mai aglomerate ale țării și le va permite turiştilor britanici să folosească porţile electronice, așa cum a făcut vecina Portugalia.

 

Apoi, mai este problema nu atât de mică a sutelor de anulări de zboruri de către Easyjet, Lufthansa, Eurowings, TUI și mai multe companii aeriene din cauza lipsei de personal, a erorilor IT și a altor motive, multe dintre aceste zboruri fiind către Spania.

 

Există, de asemenea, amenințarea ca echipajul de cabină al Ryanair din Spania să intre în grevă din cauza unei creșteri a salariilor, discuțiile dintre sindicatele spaniole și compania aeriană low-cost s-au oprit miercuri.

Italia pare să fi scăpat de cel mai rău dintre perturbările văzute în altă parte în Europa, fără rapoarte până acum despre scene haotice sau cozi lungi pe aeroporturile italiene. Dar asta nu înseamnă că călătoriile către sau dinspre țară vor fi garantate fără probleme în această vară.

 

Zeci de zboruri au fost întârziate sau anulate miercurea trecută din cauza unei greve de opt ore a controlorilor de trafic aerian pe multe aeroporturi italiene și a unei greve de șase ore a echipajului de cabină și a piloților care lucrează pentru companiile aeriene low-cost, inclusiv Volotea, EasyJet și Ryanair. peste salariu și condiții.

 

Grevele din transporturi sunt o întâmplare obișnuită în Italia pe tot parcursul verii, așa că nu sunt puțin probabile alte proteste în săptămânile și lunile următoare.

 

Sindicatele italiene au avertizat deja că „în absența unor semne concrete (de îmbunătățire), această grevă va fi doar prima dintr-o serie lungă de acțiuni în etape care se vor desfășura pe toată durata verii”.

 

Cu toate acestea, aeroporturile din Italia nu par să fi fost afectate de lipsa severă de personal observată în unele țări, probabil din cauza interzicerii disponibilizărilor din țară pe fondul pandemiei și a stimulentelor financiare oferite companiilor pentru menținerea personalului la ore reduse în loc să-i concedieze.

 

Rămâne de văzut dacă lucrurile vor continua să meargă la fel de bine pe aeroporturi odată ce lungile vacanțe de vară ale Italiei vor începe pe 20 iunie, multe familii italiene plănuind să călătorească în străinătate în această vară pentru prima dată de înainte de pandemie.

 

Germania

 

Germania se confruntă, de asemenea, cu cererea tot mai mare de călătorii, împreună cu lipsa de personal.

Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, a avertizat recent că țara se confruntă cu perturbări majore în transportul aerian și a cerut o lansare de recrutare la nivel național. Dar ar fi bine să treacă mai departe. Pasagerii raportează deja așteptări lungi la aeroporturi în timp ce stau la coadă la securitate, iar cea mai mare companie aeriană din Germania, Lufthansa, a declarat că anulează 900 de servicii în Germania și Europa în luna iulie. În ciuda orarului redus, Lufthansa a spus că încă ar putea exista probleme.

 

Iar pasagerii vor trebui, de asemenea, să fie atenți la posibilitatea unor greve. Vineri, de exemplu, Uniunea Verdi din Germania a cerut personalului echipajului de cabină Easyjet din zona Berlin-Brandenburg să părăsească între orele 5:00 și 10:00 într-o dispută salarială, care a dus la întreruperi.

 

Călătoriile regionale cu trenul în Germania ar putea fi, de asemenea, dificile în zone populare. Biletul lunar de 9 EUR pentru transportul public înseamnă că unele trenuri regionale au fost supraaglomerate. În ultimul weekend de vacanță, personalul trenului a descris scene haotice, în care oamenilor nu li se permite să se îmbarce în trenuri.

 

Suedia

 

Marea blocaj din Suedia este la aeroportul Arlanda din Stockholm, unde problemele de personal au dus la cozi lungi și zboruri pierdute de la mijlocul lunii mai, în special în weekend.

 

Sâmbătă, aglomerația și coadă la Terminalul 5 de ieșire al Arlandei au fost atât de severe încât călătorii au trebuit să fie redirecționați către Terminalele 2 și 4, drumul către Terminalul 5 fiind închis, iar legătura feroviară Arlanda Express încetând să oprească acolo. Operatorul aeroportului, Swedavia, îi sfătuiește acum pe pasageri să nu vină prea mult înainte de zborul lor, iar poliția îi sfătuiește pe pasageri să nu-și aducă mașinile.

Compania aeriană a spus că se așteaptă ca întârzierile să continue pe tot parcursul verii, dar poliția se așteaptă ca aglomerația să scadă în această săptămână, cu mai puține cozi decât în ​​weekend.

 

Celălalt aeroport principal al Suediei, la Landvetter din Göteborg, nu suferă aceleași probleme de personal, potrivit ziarului Göteborgs-Posten, deoarece numărul de pasageri care doresc să zboare de pe aeroport nu a crescut în aceeași măsură.

 

Compania aeriană SAS din Scandinavia este, de asemenea, probabil să înregistreze anulări în iunie, după ce 1.000 de piloți au declarat că vor intra în grevă. Grevele, anunțate de sindicatele piloților din Suedia, Danemarca și Norvegia, vor începe pe 23 iunie dacă compania nu reușește să ajungă la un acord cu sindicatele.

 

Austria

 

Până acum, Austria a trecut printr-un val de haos care a cuprins Europa relativ nevătămată. Cu toate acestea, au existat câteva rapoarte de întârzieri și anulări.

 

„Pasagerii trebuie deja să aștepte o oră la check-in, apoi încă o oră la pază. Am fost deja insultat de pasageri agresivi”, a declarat presei austriece un angajat anonim de la Aeroportul Internațional din Viena.

 

Reprezentanții operatorului aeroportului din Viena au negat informațiile. Datele încă arată că rețeta problemelor este deja în vigoare în țara alpină, cu un număr tot mai mare de călători.

Totuși, situația este departe de a fi gravă și majoritatea locurilor de muncă au fost salvate prin schema guvernamentală cunoscută sub numele de Kurzarbeit. Companiile puteau primi subvenții atâta timp cât își păstrau personalul și se abțin de la concediere.

 

Purtătorul de cuvânt al Aeroportului Internațional din Viena a declarat presei austriece că în prezent au aproximativ 80% din personal dinainte de pandemie – în timp ce nivelul de pasageri este de aproximativ 65 până la 70% din cei din 2019.

 

Rămâne de văzut dacă acest lucru va fi suficient pentru a evita haosul în momentul în care oamenii pleacă în vacanțele de vară.

 

Elveţia

 

Cu excepția vârfurilor de călătorie „cu volum mare”, precum Paștele, Înălțarea și Rusaliile, aeroporturile elvețiene nu au fost prea afectate de supraaglomerare.

 

Pe aeroportul din Geneva, situația este „relativ sub control”, potrivit lui Sandy Bouchat, purtătorul de cuvânt al aeroportului.

 

Cu toate acestea, cu vacanța de vară aproape, „suntem cu atât mai vigilenți, cu cât ne așteptăm la o creștere bruscă a traficului”, a adăugat ea.

 

În Zurich, situația este, de asemenea, relativ calmă, deși, la fel ca Geneva, se pregătește să gestioneze mai mulți pasageri în săptămânile următoare.

 

Aeroportul are un site util unde pasagerii pot vedea situația la ghișeele de check-in într-o anumită zi.

 

EuroAirportul din Basel tinde să fie ocupat din două motive: are o serie de companii aeriene cu buget redus, cum ar fi EasyJet și Ryanair, și se află, de asemenea, la granițele Elveției, Franței și Germaniei, ceea ce reprezintă afluxul de pasageri din toate cele trei țări.

 

Această hartă arată informații despre traficul rutier în timp real către și dinspre aeroport, ceea ce este util în estimarea timpilor de așteptare estimați.

De asemenea, deși este dificil de știut în acest moment dacă această mișcare va crea supraaglomerare în aeroporturi, compania aeriană națională SWISS și-a anulat sau redus un număr de zboruri atât din Zurich, cât și din Geneva și a externalizat unele rute către transportatori de cod partajat.

 

SWISS este, de asemenea, afectată de lipsa de personal, deoarece este printre puținele companii aeriene care rămân ferme în a solicita ca toți piloții și însoțitorii săi de zbor să fie imunizați împotriva Covid: în total, aproximativ 150 de echipaje de zbor nevaccinate nu au voie să zboare; nici un număr suficient de echipaje de cabină apte pentru zbor nu poate duce la mai multe anulări.

 

Danemarca

 

Luna trecută au fost raportate întârzieri mari pe aeroportul din Copenhaga, aeroportul avertizând pasagerii că se aștepta să fie „foarte ocupat” în timpul sărbătorilor legale de la sfârșitul primăverii. Aceste weekend-uri lungi au trecut acum, iar aeroportul a declarat anterior că se așteaptă să aibă personal complet până în iunie.

 

Lipsa de personal la controalele de securitate, cauzată de un proces îndelungat de reangajare în urma crizei Covid-19, a fost acuzată de aglomerația și cozile lungi de pe aeroportul din Copenhaga în timpul primăverii.

 

Într-o declarație din 19 mai pe site-ul său, Aeroportul Copenhaga a sfătuit pasagerii care călătoresc în afara sărbătorilor legale de primăvară să sosească cu două ore înainte de plecare pentru călătorii europene și cu trei ore înainte de plecare pentru călătorii către destinații din afara Europei.

Alte aeroporturi daneze au fost afectate mai puțin grav. Aeroportul mai mic din Aalborg, de exemplu, a declarat săptămâna aceasta că nu se așteaptă la coadă excesivă în această vară, deoarece nu a lăsat niciun personal să plece iarna trecută, când numărul de pasageri a scăzut.

 

Compania aeriană scandinavă emblematică SAS este între timp înfundată într-o criză a datoriilor care are potențialul de a afecta un număr semnificativ de pasageri în săptămânile și lunile următoare. Compania aeriană a anunțat în februarie un plan major de reducere a costurilor și de atunci a raportat pierderi trimestriale de 1,5 miliarde de coroane suedeze.

 

Deși guvernul danez a declarat că este pregătit să sprijine compania în circumstanțele potrivite prin creșterea cotei sale, Suedia a luat decizia inversă. În plus, o grevă majoră a piloților pare probabilă în creștere după ce discuțiile dintre SAS și sindicatele piloților au eșuat.

 

Norvegia

 

Până acum, aeroporturile din Norvegia au rămas relativ libere de cozi și întreruperi. Avinor, compania de stat care operează aeroporturile țării, rămâne încrezătoare că perturbarea nu ar trebui să fie prea severă în această vară.

 

„Este o problemă de personal (întârzieri la aeroport), iar aici, în Norvegia, suntem mult mai bine echipați decât alte țări europene, datorită măsurilor luate în timpul pandemiei”, a declarat Øystein Løwer, ofițer de presă la Avinor, pentru VG.

 

„În timpul pandemiei, am avut un pachet clar de criză din partea statului, care a făcut posibilă reținerea lucrătorilor pentru perioade lungi. Acest lucru, la rândul său, a însemnat că angajații de pe aeroporturi (din Norvegia) și-au păstrat locurile de muncă și au putut să se întoarcă la muncă atunci când Norvegia s-a redeschis”, a explicat ofițerul de presă.

 

Cu toate acestea, în ciuda faptului că Norvegia a trecut de valul actual relativ neafectată, haosul în întreaga Europă poate avea în continuare efecte secundare pentru aeroporturile țării, indiferent cât de bine pregătiți sunt operatorii.

„Multe dintre avioanele care pleacă de pe aeroportul Oslo vin din Europa, așa că dacă un avion ajunge târziu la OSL, există o mare probabilitate ca avionul să plece cu o oarecare întârziere”, a explicat Løwer.

 

Mai multe companii aeriene au anunțat deja greve sau întreruperi și în această vară.

 

Aproximativ 1.000 de piloți de la compania aeriană scandinavă SAS ar putea intra în grevă la sfârșitul acestei luni, după ce sindicatele au emis un anunț de grevă. Piloții din Norvegia, Danemarca și Suedia au spus cu toții că vor lovi.

 

În plus, aproximativ 2.000 de rezervări cu compania aeriană Flyr ar putea fi perturbate de livrarea întârziată a unei aeronave Boeing către flota sa.

 

 

Sursa: The Local

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră