Una din cinci școli din România nu are acces la internet în acest moment, relatează RRA.
Autoritățile promit însă că peste jumătate din cele aproximativ 5.000 de unități de învățământ aflate în această situație vor fi conectate până la data de 14 septembrie.
Soluția a fost stabilită în urma discuțiilor cu Autoritatea de Reglementare în Comunicații și cu furnizorii de internet, a spus vicepremierul Raluca Turcan.
”Operatorii îşi vor lua un număr de școli pentru care vor asigura fibră optică și vom ajunge, cel mai probabil, la 2.800 de clădiri școlare conectate la internet, în plus față de cele pe care le avem. În sensul acesta, va fi creat un contract cadru, serviciile din partea operatorilor vor fi furnizate gratuit. Va exista, de asemenea, și un termen de apel, în cazul în care sunt și alți operatori care pot să sprijine acest efort al celorlalți, care au participat la dezbatere, să se poată înscrie și să asigurăm pentru cât mai multe școli acoperire cu rețea” a declarat Raluca Turcan.
Aproape 80% dintre școli vor opta pentru scenariul prezenței fizice în clasă a copiilor de la 14 septembrie - rezultă dintr-un studiu făcut de Organizația Salvați Copiii.
În cadrul unei cercetări pe teren, care a evaluat gradul de pregătire a unităților de învățământ pentru începerea anului școlar în condiții de siguranță sanitară, principala problemă identificată a fost lipsa cabinetelor medicale și a personalului specializat.
A fost analizată situația din 144 de școli situate în 135 de localități, din 12 județe. Doar 16 din aceste unități de învățământ au cabinet medical cu personal de specialitate pe toată durata programului școlar, iar 57, deci mai bine de o treime, nu au nicio formă de asistență medicală. Alte probleme semnalate în perspectiva revenirii copiilor la cursuri au fost numărul prea mare de elevi în clasele, condiţiile sanitare improprii sau transportul la școală.
Şi modelul de educație online ridică mai multe dificultăți. În majoritatea școlilor sunt probleme de acces la internet pentru toți copiii și în cele mai multe nu toți elevii dispun de o tabletă sau de un calculator. În multe cazuri există profesori în astfel de situații.
Organizația Salvați Copiii amintește și de datele unui alt studiu realizat recent, conform căruia aproape jumătate dintre copiii din România nu au acces la o tabletă sau la un computer, considerate singurele dispozitive care pot permite o participare reală la lecțiile online.