Buletinele s-ar putea schimba. Ce element important va lipsi din noile acte de identitate

10 Apr 2016 | scris de Mara Răducanu
Buletinele s-ar putea schimba. Ce element important va lipsi din noile acte de identitate

Noul tip de carte de identitate va fi în format ISO 7810, va avea o dimensiune similară permisului auto sau cardurilor bancare și de asemenea, va avea măsuri de siguranță și protecție sporite, dar și mai multe date informative. În noile buletine, românii vor avea trecut numele ca și acum, codul numeric personal, grupa sanguină, dar și faptul că posedă sau nu permis de conducere auto și numărul asigurării sociale. În schimb, adresa nu va mai fi trecută pe actul de identitate.

Iniţiatorul legii, deputatul Mihai Aurelian, spune că lipsa adresei de pe actul de identitate reprezintă un mijloc de protecție a persoanei, în fața infractorilor care nu vor ști unde locuieşte respectivul, în acest fel ferindu-i familia sau pe el personal de eventuale întâmplări nefericite, potrivit RTV.  

Cu buletinele biometrice cum a rămas? 

Oficialii de la Evidenţa Populaţiei vorbesc de ani buni despre apariţia buletinelor-biometrice, fiind deja, potrivit declaraţiilor acestora, realizată platforma-pilot pentru constituirea sitemului informatic de emitere a cărţii electronice de identitate şi punerea în circulaţie a cărţii electronice de identitate şi a cărţii electronice de rezidenţă. Însă, pentru emiterea cărţii electronice de identitate este necesară adoptarea proiectului de hotărâre a Guvernului prin care să fie reglementate, în concret, forma şi conţinutul documentului de interes, act normativ care se află, în prezent, în procedură de reavizar

În circulaţie în mod eşalonat

Totodată, potrivit specialiştilor de la Evidenţa Populaţiei, punerea în circulaţie a cărţii electronice de identitate şi a cărţii de identitate se va realiza, în mod eşalonat, în termen de maximum 18 luni de la data emiterii primei cărţi electronice de identitate sau a primei cărţi de identitate, pe măsura asigurării serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor cu suportul tehnic necesar. Referitor la forma şi conţinutul actelor de indentitate, iată care sunt precizările DRPCIV:„Potrivit dispoziţiilor art. 48 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, forma şi conţinutul actelor de identitate ale dovezii de reşedinţă şi ale cărţii de imobil se stabilesc prin hotărâre a Guvernului. (...) În considerarea aspectelor expuse, pentru emiterea cărţii electronice de identitate este necesară adoptarea proiectului de hotărâre a Guvernului prin care să fie reglementate, în concret, forma şi conţinutul documentului de interes, act normativ care se află, în prezent, în procedură de reavizare“.

 

CITIŢI ŞI: Ce trebuie să ştim despre BULETINELE BIOMETRICE. Când vor intra în circulaţie noile acte de identitate

 

Ce va conţine cartea electronică de identitate

Cartea electronică de identitate conţine date în format tipărit sau în format inscripţionat prin tehnici speciale, date în format electronic, date aferente cardului naţional de asigurări sociale de sănătate, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă. În format electronic se înscriu: datele din formatul tipărit, cu excepţia semnăturii olografe a titularului; prenumele părinţilor titularului; certificate şi certificate calificate; date biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi imaginile impresiunilor papilare a două degete; datele aferente cardului naţional de asigurări sociale de sănătate.

Important!- Potrivit specialiştilor din cadrul DRPCIV, „imaginile impresiunilor papilare se colectează numai cu acordul expres al solicitantului cărţii electronice de identitate sau, în cazul minorilor şi al incapabililor, numai cu acordul expres al părinţilor sau, după caz, părintelui care exercită autoritatea părintească ori al reprezentantului legal.

1. Cartea de identitate şi cartea electronică de identitate permit titularului utilizarea acestora acestora ca şi card naţional de asigurări sociale de sănătate.

2. Cartea electronică de identitate permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerui Afacerilor Interne sau sisteme informatice terţe ale administraţiei publice, stabilite prin hotărîre a Guvernului, precum şi utilizarea semnăturii electronice extinse bazate pe certificat calificat.

3. Cartea electronică de identitate şi cartea de identitate, conţin date în format tipărit sau în format inscripţionat prin tehnici speciale, date în format electronic, date aferente cardului naţional de asigurări sociale de sănătate, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă.

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră