Cristina Tunegaru, profesoara de limba română care s-a autodenunțat mărturisind că nu va respecta programa școlară, anunță că urmează să fie inspectata.
Dascălul a scris pe Facebook că nu va citi cu elevii săi Creangă sau Eminescu, ci lecturi moderne, cum ar ficele ale lui Cervantes sau Shakespeare, pentru a stârni curiozitatea acestora. "Înțeleg că în urma „autodenunțului” meu urmează să fiu inspectată. Pesemne s-au rezolvat toate problemele din învățământul gimnazial, astfel încât există energie și pentru cercetarea opiniilor de pe Facebook ale profesorilor. Probabil că nu mai avem o cincime dintre elevi care abandonează școala și nici 42% dintre absolvenții de gimnaziu analfabeți funcțional. Ar fi extraordinar !
Ce mă intrigă e că verificare se va axa pe hârtiile produse și că nu interesează progresul elevilor mei, rezultatul final al activității didactice. În învățământul românesc hârtiile par să fie totul. Eu îi aștept pe domnii inspectori la ore să vadă entuziasmul copiilor care au citit prima carte din viața lor, să vadă scânteia din ochii lor când descoperă că la disciplina limba română contează opiniile și ideile lor, și nu reproducerea a ceea ce au spus alții. Cred că asta ne dorim în clase, nu câte 25 de prizonieri ai comentariilor scorțoase care așteaptă cu înfrigurare clopoțelul eliberator", a scris dascălul pe o rețea de socializare.
"Citesc cu elevii mei poezii frumoase de Magda Isanos sau Tudor Arghezi, texte din literatura universală ca „Micul Prin?" sau „Cartea junglei", fragmente din marii autori ai literaturii universale ca Cervantes sau Shakespeare, exersăm lectura activă, ne exprimăm opiniile, le motivăm, învă?ăm să fim sinceri, asertivi", a transmis Cristina Tunegaru în "autodenunț".
Mai are cum să mire pe cineva recenta postare a unei profesoare de română din București? Eminescu, Creangă, Slavici, balade, pasteluri nu mai sunt pe placul dumneaei, ce naiba, nu ne emancipăm și noi odată? Să terminăm cu anacronismele astea, există Micul Prinț, există Cartea Junglei și, de ce nu, am putea merge mai departe Winnie the Pooh, Sponge Bob, Fetițele Power-Puff, elemente prin a căror cunoaștere și dezbatere copiii vor ajunge să fie mândrii purtători de cultură universală. nu ai balcanismelor noastre provinciale.
”Autodenunț:
Subsemnata, profesoară de română, declar că nu respect, în mod premeditat, programa școlară de limba română, asemenea unui element dușmănos: nu citesc cu elevii mei poeziile de Eminescu, „Amintirile" lui Creangă, baladele populare, pastelurile de 150 de ani, nuvelele lui Slavici; nu dictez comentarii, nu arunc în brațe interpretări și nu le cer să învețe pe dinafară teorie literară despre genuri și specii. Declar de asemenea că, în schimb, citesc cu elevii mei poezii frumoase de Magda Isanos sau Tudor Arghezi, texte din literatura universală ca „Micul Prinț" sau „Cartea junglei", fragmente din marii autori ai literaturii universale ca Cervantes sau Shakespeare, exersăm lectura activă, ne exprimăm opiniile, le motivăm, învățăm să fim sinceri, asertivi.
Recunosc că lucrez cu elevii mei mai ales exerciții de gramatică normativă pentru învățarea scrierii corecte, că sar peste noțiuni de gramatică teoretică pentru care elevii mei nu sunt pregătiți la un moment dat. Pentru că eu cred că educația se face prin motivare pozitivă, bucurie, joc, stârnirea curiozității, prin colaborare și comunicare vie între profesor și elev într-o limbă actuală și pornind de la ceea ce-i este cunoscut și drag copilului, prin deschiderea spre cultura națională și universală“.