Despre procentele pe care le estimează pentru 2016, Adrian Curaj a afirmat: ”nu poate fi ceva spectaculos, pentru că rezultatele la Bacalaureatul de anul acesta este rezultatul efectiv a ceea ce s-a întâmplat în ultimii patru ani, cel puțin în pregătirea elevilor”.
Ministrul Curaj: „mă dor rezultatele la simularea examenului de bacalaureat“
Ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, declara în luna martie că „îl dor rezultatele" înregistrate la simularea examenului de Bacalaureat, punctând, totodată, că ele prezintă de fapt o stare a sistemului de educaţie din România. „Mă dor rezultatele. Rezultatele, aşa cum le vedem, care sunt într-un fel sau altul aceleaşi pe ultimii ani, prezintă de fapt o stare a sistemului de educaţie din România. Intervenţii punctuale, lipsă de coerenţă şi predictibilitate, declaraţii şi nu acţiuni cu siguranţă că nu fac bine educaţiei româneşti. Eu am încredere că în perioada scurtă pe care o am la dispoziţie avem nişte acţiuni coerente şi cred că aceste acţiuni vor putea să transmită mesaje de continuitate de viitor. Investim acum, vom lua decizia şi sper ca într-un an, doi, trei, cinci rezultatele să se vadă', a declarat ministrul Educaţiei. El a spus că a discutat cu inspectoratele şcolare să adopte măsuri ferme în această privinţă. Am vorbit cu inspectoratele şcolare să aibă acţiuni ferme, corective. Să ştiţi că mă doare atunci când discut de acţiuni corective, aş vrea să văd o şcoală puternică la nivelul la care România este capabilă să aibă şcoală. Profesorii trebuie să lucreze cu elevii', a arătat demnitarul, potrivit Agerpres.
Ministrul Curaj, recomandare pentru o nouă simulare Bacalaureat
Adrian Curaj a spus că a recomandat inspectoratelor şcolare să organizeze o altă simulare a Bacalaureatului, la nivel judeţean, în luna mai. 'Am şi recomandat ca, în luna mai, să aibă un nou test intern la nivel de judeţ, astfel încât exerciţiul examenului, pentru că uneori contează şi exerciţiul examenului să fie repetat. Sunt convins că rezultatele vor fi bune, dar nu vor fi spectaculoase, ele sunt în spiritul de educaţie pe care l-ai construit în 25 de ani. Avem nevoie de coerenţă, şcoala românească este deosebită, avem profesori şi copii în care să investim', a explicat ministrul.