Evaluăm posibilitățile ca, în paralel cu proiectul construcției unei linii de metrou între Gara de Nord și Otopeni, să construim și o cale ferată într-o variantă economică și atractivă, cu material rulant modern, care să lege gara de aeroport, a declarat ministrul Transporturilor, Dan Costescu. Totuși, proiectul realizării liniei de cale ferată între Gara de Nord și aeroport nu va putea fi realizat în cursul acestui an.
"O capitală europeană ar merita să aibă aceste două proiecte în paralel, cu acces la aeroport. Nu este deplasat să considerăm că trebuie să avem și cale ferată și metrou până la aeroport. În acest moment, proiectul feroviar nu este la fel de matur, precum cel al metroului. Ce ne gândim acum să facem? Așa cum arată lucrurile acum, metroul are poziția numărul l, noi suntem sub niște constrângeri financiare date de Master Plan și de acel deficit de finanțare despre care spuneam, deci de asta avem nevoie de conceptul de prioritizare, de programare. Metroul se află în 'pole-position', dar evaluăm în același timp și posibilitățile de a construi o cale ferată, nu una de mare viteză, nu una de mari standarde, ci o cale ferată eventul ieftină, dar prin soluții poate fi făcută interesantă, cu un material rulant modern, atrăgător, care să fie, practic, un shot între aeroport și Gara de Nord", a spus ministrul Transporturilor , după întâlnirea cu premierul Dacian Cioloș.
Dan Costescu a fost de acord că aceste două proiecte s-ar putea "canibaliza", însă depinde de ce va indica studiul de trafic. "Există acest risc de canibalizare, dar depinde pentru ce le alocăm și depinde de studiul de trafic acest lucru.