Copiii generosi sunt mai fericiti decit cei egoisti

31 Mai 2017 | scris de Gabriela Antoniu
Copiii generosi sunt mai fericiti decit cei egoisti

Copiii care împărtășesc de bunăvoie lucrurile sunt mai fericiți decât cei care sunt forțați să faca acest lucru, arata un studiu publicat in în revista Frontiers in Psychology, conform express.co.uk. Generozitatea ii face pe oameni să fie fericiți, chiar dacă uneori acest lucru presupune unele costuri personale.

Un grup de cercetători a vrut să știe dacă ne bucurăm în continuare de beneficiile emoționale ale generozitatii , chiar si atunci cind nu este în întregime voluntară, ci fortata de normele sociale.

Doctorul Zhen Wu, de la Universitatea Tsinghua din China, și colegii ei au analizat aceasta problema în rândul unui grup de copii chinezi preșcolari.

 

Ea a spus că studiul este "intrigant", deoarece copiii sunt adesea încurajați să împărtă cu ceilalti, dar se știe foarte puțin dacă aceștia beneficiază emoțional de un astfel de gest.

In cadrul experimentului, ei au creat doua grupuri de copii : unul in care copiii au impartit lucrurile voluntar, si unul, in care au fost obligati sa imparta.

Cercetatorii au comparat expresiile faciale pozitive, ca o masura a fericirii, la copiii de trei si cinci ani care si-au impartit autocolantele cu colegii lor.

Cercetătorii au descoperit că atât copiii de trei ani, cât și cei de cinci ani au impartit mai mult cu ceilalti atunci erau obligati, decât din proprie initiativa.

Dar generozitatea din obligatie nu i-a făcut fericiți. Atât copiii de trei ani, cit și cei cinci ani s-au arătat mai fericiti atunci când au oferit voluntar autocolante, decât atunci când le-au păstrat pentru ei înșiși.

"Deci, se pare că motivația de a da conteaza, și, de asemenea, sugerează că este nerealist să se aștepte un copil foarte mic să împartă sub presiune și să fie fericit cind face asta", a declarat dr. Wu.

Ea a afirmat că descoperirile oferă " o privire fascinanta" în psihologia copiilor de vârstă preșcolară și prima dovadă că a oferi doar din ratiuni care tin de normele sociale este mai puțin benefic emotional decât a face acest lucru din proprie vointa .

Dr. Wu sugerează că profesorii preșcolari ar putea folosi concluziile studiului pentru a ghida modul în care promovează schimbul de experiență cu studenții lor.

Ea a avertizat insa că studiul nu este lipsit de dezavantaje. "De exemplu, este dificil să excludem în întregime influența normelor sociale chiar și atunci cind se ofera ceva in mod voluntar. Cei care ofera ar putea simți presiunea de a da chiar și când li se spune ca nu sunt obligați",  a explicat dr. Wu

"Trebuie să examinăm modul în care un act de generozitate duce la fericire si, la rândul său, provoacă un alt act de dăruire", a adaugat ea.
 

Alte stiri din Stiinta

Ultima oră