NASA, anunț de ultimă oră! Astronomii au descoperit ceva MASIV ascunzându-se în spatele planetei pitice Pluto (VIDEO)

21 Iul 2015
Agenția Spațială Americană (NASA) și specialiștii din spatele proiectului New Horizons au anunţat că planeta pitică Pluto are o coadă gigant, relatează msn.com. NASA precizează într-un comunicat că este vorba despre un nor de gaze ionizate care se întinde pe o distanţă între 77.200 şi 109.435 de kilometri, în spatele planetoidului.

NASA precizează că imensa coadă este, de fapt, formată din bucăţi din atmosfera corpului ceresc, rupte de vântul solar.

Fenomenul neobișnuit a fost observat de specialiști cu ajutorul SWAP (Solar Wind Around Pluto), instrument care se află pe sonda spaţială New Horizons.

După o călătorie de peste 5 miliarde de kilometri, New Horizons a ajuns marți, 14 iulie, la întâlnirea cu planeta pitică Pluto, și-a încheiat survolul și a adunat numeroase fotografii și date științifice despre acest corp cosmic.

Misiunea ei însă nu se oprește aici. Conform NASA, în următoarele 16 luni, prioritatea sondei este de a transmite spre Pământ toate datele adunate în ultimele zile despre Pluto și cei cinci sateliți ai săi.

Din cauza acestei rate mici de transfer a datelor înapoi spre Pământ, oamenii de știință se așteaptă ca principalele descoperiri realizate de New Horizons cu ocazia survolului lui Pluto să fie anunțate abia spre sfârșitul acestui an sau chiar în cursul anului viitor.

După ce sonda își va încheia periplul prin Centura Kuiper și dacă va fi într-o stare bună de funcționare, NASA ar putea lua decizia unei noi prelungiri a misiunii și pentru spațiul interstelar.