Evoluția Paulei Rad la Românii au talent - soprană, absolventa de Conservator, care activează ca femeie de serviciu - a generat enorm de multă emoție în rândul telespectatorilor.
Această apariție a generat o oarecare controversă cu privire la modul în care se face selecția personalului la Opera din Cluj, la lipsa de șansă pe care e nevoită să o înfrunte Paula Rad.
Și până la urmă, în această dezbatere, cuvântul final trebuie să-l aibă urechile cultivate pentru muzică, specialiștii.
"În povestea Românii au talent - Opera Naţională Română Cluj, pare că se aplică vorba «Un nebun aruncă o piatră în apă şi 1.000 de înţelepţi nu ştiu cum să o scoată de acolo». Vine stimabilul Florin Călinescu, aruncă două replici aducătoare de rating, conform unui format tip «românii rămân cu gura căscată», după care muzicieni şi muzicologi, jurnalişti interesaţi şi cititori oarecare, persoane bine-intenţionate şi oameni care n-au fost în viaţa lor la operă încep veşnica luptă a partizanatelor şi contrazicerilor. Sigur, oriunde miroase a posibil scandal, apar şi corbii de serviciu din presa locală care croncăne declamativ verdicte injuste, aruncând fără discernamânt anateme şi lături în capul cui le merita cel mai puţin.
În faţa acestor lucruri şi după o viaţă cu partitura în faţă, îmi permit următoarele opinii, intrebări şi sugestii: în ţara în care oricine se pricepe şi vorbeşte despre orice şi nimeni nu mai respectă munca şi expertiza nimănui, pare să fie prea complicat să gândeşti ce consectinţe pot avea vorbele tale. Blestematul de rating calcă fără milă peste cadavre şi dacă alături de reţeta de succes garantat «pantaloni scurţi - absolventă de conservator - femeie de serviciu - bucată muzicală cunoscută de toata lumea din auzite» mai adaugi şi o înfierare proletară la gramadă şi fără discernământ a unor oameni şi instituţii despre care nu ştii nimic, atunci ai acaparat toată atenţia! Adevărul, corectitudinea şi dreptatea rămân cu capul spart în culise. Ca reţeta să fie perfectă n-ar mai trebui adaugată decât replica la modă: Corupţia ucide!", a declarat Diana Șugui, soprană a Operei din Cluj.
"Într-adevăr a fost la o audiţie, cred că era prin 2014. Ca Paula Rad sunt zeci de soprane, pentru că vocea de soprană este cel mai des întâlnită. Paula are, spre deosebire de alte soprane, un volum de luat în considerare, are decibeli în voce, eu o cunosc de la Conservator. Ea când a venit la audiţia de la Operă nu a dat tot ce a putut, pentru că fusese răcită săptămâna respectivă. Audiţia nu a fost extraordinară. A fost o audiţie care îi reliefa vechile calităţi.
Nici nu poate fi vorba ca Paula să fie mai bună decât soliştii angajaţi la Opera din Cluj. Nu a atras atenţia ca fiind deosebită, în afară de faptul că are vocea un pic mai sonoră decât a altor soprane. Avem soprane cu voce asemănătoare care fac voluntariat la Operă, tocmai pentru a se perfecţiona. În plus, cele care fac voluntariat ştiu solfegii, lucru cu care Paula nu se prea poate lăuda.
În momentul respectiv nu puteam să-i ofer decât această variantă, de voluntariat, până în momentul în care s-ar fi eliberat un post în cor şi ar mai fi acumulat şi ea experienţă", a declarat Adrian Morar, directorul artistic al Operei din Cluj, cel care a evaluat calitățile Paulei Rad, în cadrul unei audiții la Opera Română din Cluj.