Opera Națională Română Iași îi datorează multe: în mandatul său, această instituție a cunoscut un plus de valoare și notorietate, salvându-se de la declinul din spațiul cultural și impunându-se drept una dintre cele mai importante scene ale României. Dincolo de performanțele sale manageriale, demonstrate în cifre și strategii cu rezultate, Beatrice Rancea rămâne un artist desăvârșit, care, pe 14 și 15 mai a dansat excepțional pe scena căreia îi dedică tot timpul și toată priceperea sa.
Nu e doar balerină, pentru că are expresivitate de actriță. Nu e doar actriță, pentru că are viziune de regizor. Nu e doar regizor, pentru că stăpânește filozofia scenei. Nu e doar un fin cunoscător al universului artistic, pentru că ea însăși îl generează, măcar la nivelul Iașului, ca manager. Nu e doar manager, pentru că funcția aceasta este un apogeu al tuturor celorlalte. Beatrice Rancea este fenomenul de la Iași – directorul general care a salvat instituția de la colaps, strategul care își apără artiștii cu prețul nopților nedormite de griji și a timpului – tot – petrecut în Operă. Însă, probabil că nicăieri în lume nu există un manager care să înțeleagă scena de ambele părți – atât în poziție de conducere, cât și ca interpret. Se implică artistic pro bono, de dor de dans și de drag de public. Astfel, Beatrice Rancea a revenit pe scenă, pe 14 și 15 mai în spectacolele „Bal” și „Kabaret – Nostalgie în două părți”.
Beatrice Rancea, vine în emisiunea CUVINTE POTRIVITE de miercuri, 18 mai, de la ora 22.00 la Smart FM 107.3, cu Eveline Păuna.