Pentru a inaugura marele festival al muzicii italiene, vedeta "influencer" cu milioane de abonați a ales să poarte o serie de rochii Dior create pe măsură, inclusiv o ținută fascinantă în "trompe-l'oeil" reprezentând un corp feminin gol, scrie Madame Figaro
Cu siguranță și mai asteptata decât precedentele, cea de-a 73-a ediție a Festivalului de la Sanremo a început în forță pe 7 februarie în orașul de pe coasta de nord a Italiei. Și pe bună dreptate, Chiara Ferragni, idol național, este cea care a avut privilegiul de a prezenta acest eveniment muzical foarte popular. "Influencera" a făcut impresie dezbrăcându-se pe scena Teatrului Ariston, atât la propriu, cât și la figurat. Vedeta în vârstă de 35 de ani a ținut un discurs emoționant adresat fetiței care a fost, purtând o rochie "trompe-l'oeil". Imagini urmărite pe canalul Rai1 de aproape 11 milioane de spectatori, o audiență record pentru celebra competiție muzicală anuală.
Rochii cu mesaje activiste
Realizată pe măsură de Dior, rochia, botezată „rochie nerușinată”, este inspirată dintr-un model "haute couture" de primăvară-vară 2018. În întregime brodată, această nouă versiune face parte dintr-o operațiune comunicare. Într-adevăr, Chiara Ferragni și-a plasat participarea la Festivalul de la Sanremo sub semnul luptei împotriva violenței împotriva femeilor. Un angajament care se manifestă prin donații către asociația DiRe (Donne in Rete contro la violenza), dar și prin cele patru ținute purtate pe scena festivalului de muzică.
Femeia de afaceri a purtat patru rochii, fiecare cu un mesaj diferit. Rochia "trompe-l'oeil" evocă mitul Evei, considerată responsabilă pentru păcatul originar. O rochie anti-ură a fost imprimată cu comentarii negative culese de pe contul de Instagram al vedetei. O rochie manifest, creată în colaborare cu artista Fulvia Carnevale a duo-ului Claire Fontaine, este însoțită de o capă cu inscripția „ Pensati libera” (Gândește liber). În fine, rochia "cușcă" cu crinolină vizibilă este o alegorie a izolării femeilor. Un exercițiu de stil stăpânit perfect de directorul artistic Dior, Maria Grazia Chiuri, care a făcut din îmbrăcămintea cu mesaj specialitatea sa. Și asta, din prima sa colecție în fruntea Dior cu tricoul „We should all be feminists”: „Toți ar trebui să fim feminiști”.
Foarte populară în Italia, competiția de la Sanremo se întinde pe mai multe seri. Ultima, pe 11 februarie, va fi prezentată tot de Chiara Ferragni.
For her second look at the 73rd @SanremoRai Music Festival, @ChiaraFerragni opted for a stunning sparkly tulle #DiorCouture custom dress by Maria Grazia Chiuri that uses the trompe-l'oeil effect to contour the body. Stay tuned for the savoir-faire behind the breathtaking look. pic.twitter.com/CVbWWkaE64
— Dior (@Dior) February 8, 2023