Dupa ce falsul sac de gunoi aparut în august, Balenciaga a decis sa mearga putin mai departe împingând limitele ironiei. Miercuri, 12 octombrie, directorul artistic al brandului de lux, Demna Gvasalia, și-a dezvăluit noua geantă pe Instagram: o pungă care arată ca... un pachet de chipsuri, scrie Huffington Post.
Are o căptușeală metalică, care amintește de folia de aluminiu, și un fermoar simplu în partea de sus. Pe față: sigla Lay's este reprodusă identic. Există mai multe modele, cu referire la diferitele arome oferite de marca de chipsuri, precum clasic, picant și lămâie.
Geanta respectivă, care a fost concepută în colaborare cu Lay's, nu este încă la vânzare, dar potrivit mai multor mass-media, inclusiv HYPEBEAST, probabil că va avea un preț de 1.800 de dolari. Acesta este nici mai mult, nici mai puțin de 1.330 de ori mai scump decât prețul unei pungi de chipsuri simple Lay de 150 de grame.
După cum reiese din fotografiile de mai sus distribuite de contul culinar Hypefoods, modelele strângeau geanta de parcă ar fi fost un vulgar pachet de chipsuri gata de a fi aruncate la gunoi.
Geanta a fost prezentată în cadrul ultimului show de modă Balenciaga, organizat la centrul expozițional Villepinte, lângă Paris, la începutul lunii octombrie. Locul fusese, pentru ocazie, complet acoperit de noroi. O metaforă, potrivit Demnei Gvasalia (care se numește acum doar după prenume), „să cauți adevărul profund și să ai picioarele pe pământ”. „Lasă oamenii să fie așa cum își doresc să fie și să facă dragoste, nu război”, a șoptit el în textul însoțitor al emisiunii.
O referire la războiul din Ucraina, o țară dragă couturierului. Originar din Georgia, designerul de modă a fugit din țara natală în 1993, în timpul războiului civil, susținut de separatiștii pro-ruși. Înainte de a se stabili la Düsseldorf, Germania, împreună cu familia, el însuși a fost refugiat în statul invadat acum de Rusia.
Demna nu a spus nici un cuvânt despre geanta de chipsuri Lay. Apropiat de controversatul Kanye West, a decis și el să nu-și mai explice colecțiile. Ca „artă vizuală” , moda „nu are nevoie de o poveste pentru a fi vândută” , potrivit acestuia. Cel care prezintă cu orice preț logo-ul Balenciaga pe creațiile sale susține că urăște „rama și etichetele”.