Un copil mic a devenit cel mai tânăr membru Mensa din Marea Britanie la vârsta fragedă de trei ani - citind fluent și numărând în șapte limbi. Teddy Hobbs a reușit să câștige intrarea în organizația exclusivă pentru „elita” intelectuală în vârstă de doar trei ani și nouă luni. Copilul minune din Portishead, Somerset, poate număra deja până la 100 în șase limbi non-native, inclusiv mandarină, galeză, franceză, spaniolă și germană, anunță The Independent.
Teddy, care are acum patru ani, a învățat singur să citească la doar doi ani și patru luni - și acum este capabil să citească chiar și cărțile Harry Potter, atunci când părinții îi permit. Îi place chiar să se relaxeze - cu o căutare de cuvinte. Micul Teddy a fost admis la Mensa la sfârșitul anului trecut, după ce a înregistrat un test de IQ remarcabil, a obținut 139 din 160 la testul Stanford Binet și și-a șocat părinții, care nu aveau idee cât de deștept era.
Beth Hobbs, în vârstă de 31 de ani, și soțul ei Will, în vârstă de 41 de ani, spun că nu s-au așteptat niciodată ca Theodore - care preferă să fie cunoscut drept „Teddy” - să intre în grup și nu au plănuit niciodată să solicite calitatea de membru. Beth a spus: „Ni s-a spus că trei ani este cea mai mică vârstă dintre cei pe care i-au acceptat în MENSA în Marea Britanie, deși în SUA era cineva în vârstă de doi ani.
„Ca să fiu sinceră, este o întâmplare totală că a intrat. Nu ne-am propus niciodată să-l introducem și chiar și atunci când l-am evaluat, asta a fost ca să-l putem ajuta când va începe școala în septembrie - nu am plănuit niciodată să ajungem în MENSA. Am făcut un test de IQ, în care practic i-am spus că va sta și va face niște puzzle-uri cu o doamnă timp de o oră și a crezut că este cel mai minunat lucru. După ce a finalizat-o, ni s-a spus că este eligibil de către consilierul pentru copii al MENSA – așa că ne-am gândit că ar putea la fel de bine să se alăture. L-am dus la creșă și a trebuit să vină acasă după aceea pentru că era atât de trist că trebuie să nu mai facă puzzle-uri. Nici măcar nu era atât de interesat de ceea ce este MENSA, dar tocmai începe să înțeleagă că este mai capabil decât alți copii – așa că atunci când începe școala, cred că va realiza mai multe. Nu suntem siguri cum a ajuns el să învețe la acest nivel, eu și soțul meu nu suntem lingviști – așa că întotdeauna glumim că embriologul trebuie să fi suferit ceva modificări ca să-l facă așa. Toți cei cu care am vorbit au fost fabulosi pentru că a fost foarte greu să găsim sprijin, dar nu avem idee de ce este atât de inteligent. În prezent, nu se califică pentru diagnosticul de autism sau ADHD - și pentru că este atât de departe în procesul de învățare, este greu să obții ajutor pentru el cu învățarea la acea vârstă.”
Teddy și sora lui mai mică au fost concepuți prin prin fertilizare in vitro.
Beth spune că geniul lui Teddy vine totuși ca o binecuvântare și un blestem, el manifestând puțin interes față de unele dintre lucrurile mai „normale” de care se poate bucura un băiat, cum ar fi jocurile și televizorul. Ea a spus: „Vine cu provocările sale. Nu poți face nimic pe ascuns de el, el ascultă totul. Își va aminti conversațiile pe care le-ați avut cu el de Crăciun anul trecut. În schimb, îi place să folosească aplicații pentru a încerca să învețe să numere până la 100 în mandarină și în alte limbi.
„Ideea lui de distracție este că îi place să stea jos și să-și recite tabelele de multiplicare și chiar a fost atât de entuziasmat de fracții odată, încât nu mai știa ce să facă. Aceasta pare să fie ciudățenia lui și vom merge mai departe cu ea, dar încercăm foarte mult să nu facem nimic din asta.”
Cei doi spun că încearcă să-l mențină „umil”, având în vedere geniul său, pentru a-l împiedica să dezvolte orice fel de „complex de superioritate”. Cu toate acestea, deocamdată se pare că nu este conștient de abilitățile sale în comparație cu alți copii de vârsta lui.
Beth a adăugat: „Ajungem încet-încet la punctul în care în grădiniță încep să facă un curriculum mai formal. Prietenii lui pot să citească un fel de câteva litere ale alfabetului - între timp el poate citi Harry Potter. Îmi amintesc că l-am adus într-o zi la grădiniță și i-am spus că credeam că a învățat singur să citească – și nu m-au crezut cu adevărat la început. Apoi au pus un profesor de grădiniță să meargă să vorbească cu el în acea zi și m-au sunat înapoi spunându-mi „nu, ai dreptate Beth”.
„Evident că nu-l lăsăm să citească Harry Potter - alegem cărți mai potrivite din punct de vedere emoțional, dar el este în esență la stadiul în care poate citi orice i-am pus în față. Acum are și un nivel de înțelegere care îngreunează uneori lucrurile. Așa că, de exemplu, în Duminica Amintirii, el întreba ce este războiul și pentru ce sunt macii atașați la rever. Este greu să-i explic asta când este atât de tânăr, mai ales când știe lucruri de genul că există un război în Ucraina – așa că el întreabă dacă de aceea vedem steaguri Ucrainei. Doar că are acel nivel de interes în conversație peste ceea ce mă aștept să vorbească prietenii mei cu copiii lor de patru ani, a transmis mama sa
„Abilitățile sale sociale și de dezvoltare sunt cu adevărat noi sunt prioritatea principală; am petrecut mult timp încercând să avem acești copii – așa că trebuie să fie buni cetățeni. Are unele idei că vrea să devină medic într-o zi, pentru că lui și prietenului lui le place să joace doctori la creșă, dar dacă îl întrebi ce vrea să fie, va spune doar că vrea să se concentreze pe a fi un băiețel bun.”
Mensa este un grup internațional pentru persoane cu IQ ridicat, fondat în 1947, care acceptă doar membri care se află peste percentila 98 a IQ-ului la nivel mondial.