Adidas este criticat pentru costumele de baie pentru femei prezentate de un bărbat: "este vorba despre ștergerea femeilor."

18 Mai 2023
Adidas este criticat pentru costumele de baie pentru femei prezentate de un bărbat: "este vorba despre ștergerea femeilor."

Adidas și-a lansat săptămâna aceasta colecția de costume de baie „Pride 2023”, făcând publicitate pentru costume de baie pentru femei cu ajutorul unui fotomodel masculin, scrie NewYorkPost.

Unul dintre costumele de baie – o piesă dintr-o singură piesă colorată, numită „Costumul de baie Mândrie”, care a fost anunțat pentru 70 de dolari – a fost prezentat de un model aparent masculin care, de asemenea, prezenta o umflătură vizibilă în zona picioarelor.

Un videoclip de pe site-ul Adidas îl arată pe modelul îmbrăcat într-un costum de baie într-o singură piesă, cu camera zoom la un moment dat pentru a dezvălui un petic de păr pe piept care se ridică deasupra decolteului. Nu era clar dacă modelul se identifică ca bărbat sau este transgender.

Adidas și deignerul Mnisi nu au răspuns imediat la cererea de comentarii. Noua linie a designerului sud-african Rich Mnisi, numită „Let Love Be Your Legacy” și lansată înainte de Luna Mândriei în iunie, este „o sărbătoare a autoexprimării, a imaginației și a credinței neclintite că dragostea unește”, potrivit Adidas. site-ul.

Într-un comunicat de presă de luni, Adidas a spus că rândul „este inspirat dintr-o scrisoare de dragoste pe care Mnisi si-a scris-o lui însusi adresându-se celui care era cand era mai tânăr” servind drept „o chemare pentru o alianță activă pentru a împuternici și a susține comunitatea LGBTQIA+”.

Utilizatorul de twitter Oli London a postat capturile de ecran de pe site-ul Adidas, miercuri dimineață, cu legenda: „Noua gamă de costume de baie pentru femei Adidas cu fotomodele... bărbați”.

Până a doua zi peste 6,1 milioane de utilizatori Twitter au văzut tweetul - mulți dintre care s-au grăbit să reproșeze mărcii Adidas că a devenit "woke". 

Printre răspunsuri a fost o fostă vedetă a înotului american și activistă pentru drepturile femeilor, Riley Gaines. Costumele de baie pentru femei nu sunt accesorizate cu o umflătură”, a scris ea pe Twitter.

Gaines a continuat: „Nu înțeleg de ce companiile își fac asta în mod voluntar. Ar fi putut să spună măcar că costumul este „unisex”, dar nu au făcut-o pentru că este vorba despre ștergerea femeilor. Te-ai întrebat vreodată de ce cu greu vedem asta mergând în sens invers?

Într-un alt răspuns, un utilizator a postat pe Twitter : „Am sâni, șolduri și nu am nevoie de o pungă suplimentară de material în jurul labiilor. Bănuiesc că asta înseamnă că acest costum de baie nu este pentru mine... sau pentru majoritatea femeilor. În ce altă situație companiile își fac publicitate unui grup demografic de ~1%? Femeile reprezintă ~50% și ne luptăm lol! Fă-l să aibă sens.”

Aceeași utilizator a răspuns ulterior că „poate accepta” că Adidas nu dorește „femei adevărate ca client”, dar a îndemnat marca să „o vândă într-o categorie LGBT” în loc să comercializeze articolele ca un costum de baie pentru femei.

Costumul de baie nu este singurul articol vestimentar din noua linie Pride a Adidas, etichetat sub „Femei”, dar aparent prezentat de fotomodele bărbați. Rochii, tricouri, pantaloni scurți și tricouri de fotbal pentru femei care prezintă „Love Wins” sunt, de asemenea, văzute online fiind purtate de modele care păreau a fi bărbați.

Doar îmbrăcămintea de talie mare pentru femei a fost arătată pe un model care părea feminin.

„Poate că Adidas nu apreciază modelele trans mari sau modelele feminine slabe”, a subliniat un utilizator pe Twitter.

Alții au citat sloganul „Go woke, go broke", care a câștigat popularitate de când mărci precum Bud Light și Nike l-au apelat pe starul trans social media Dylan Mulvaney pentru parteneriate, ceea ce a dus în cele din urmă la boicotare și pierderi de profit.

 

Alte stiri din Life style

Ultima oră