Pentru că românii se plâng întotdeauna din cauza birocraţiei, TotalSoft a lansat aplicaţia Civic Alert. Numai în varianta “beta” au fost 38.000 de utilizatori şi 12.000 de alerte, astfel că acum urmează lansarea oficială cu numărul 1.0. Scopul este acela de a creşte numărul de utilizatori şi raportarea cât mai multor probleme pe care cetăţenii le întâmpina în relaţia cu autorităţile.
Civic Alert este cel mai mare self service din România destinat cetăţenilor, prin intermediul căruia aceştia pot semnala simplu şi rapid problemele de ordin civic autorităţilor responsabile. Aplicaţia a fost primită cu braţele deschise nu doar de către cetăţeni, ci se de către autorităţi, care consideră că au astfel parte de un excelent instrument de comunicare, dat fiind faptul că facilitează o conectare mai bună cu cetăţenii şi o eficienţă mai mare în soluţionarea problemelor cu care aceştia se confruntă în spaţiul public. Aproximativ 400 de sesizări au fost confirmate ca rezolvate de autorităţi până în prezent.
Sistemul care colectează alertele rulează în cloud. Civic Alert beneficiază de o soluţie dezvoltată de Total Soft în Azure, serviciul de cloud de la Microsoft. “Dezvoltarea de soluţii care să aibă un efect net pozitiv la nivelul comunităţii sau a societăţii ca întreg ni se pare una dintre cele mai ofertante folosiri ale tehnologiei de vârf. Cloud-ul şi schimbările de paradigmă pe care le aduce la nivelul utilizării şi dezvoltării de tehnologie e vârful de lance al progresului digital actual – ni se pare potrivit ca el să vină în sprijinul schimbării în bine, oriunde ar avea ea loc”, susţine Daniel Bălăceanu, Product Manager, Charismă Business Applications, TotalSof.
Civic Alert este un produs compus dintr-o aplicaţie accesibilă de pe smartphone, un site web cu prezenţă publică pentru urmărirea statusului reclamaţiilor şi un sistem de backoffice bazat pe tehnologia Microsoft Dynamics CRM.
Adrian Stănescu, fondator Civic Alert: “Am pornit Civic Alert dintr-un eşec personal: timp de două luni mi-am promis zilnic că voi sesiza primăria despre semaforul lipsa de lângă parcul unde îmi plimb copiii. După două luni, am decis că trebuie să găsesc o soluţie şi, pentru că aveam deja experienţă în digital, am creat o aplicaţie care să transmită sesizarea mea autorităţilor. În scurt timp ne-am dat seama că o aplicaţie de una singură nu rezolvă problemă. Aveam nevoie de o soluţie scalabilă, flexibilă şi mobilă ca să putem procesa şi urmări în mod transparent tot ce se întâmplă mai departe cu sesizările. Am adăugat call centerul şi am decis să mutăm toată activitatea în cloud. Asta ne-a permis să ne respectăm promisiunea făcută utilizatorilor: că vom folosi tehnologia şi puterea crowdsourcingului pentru îmbunătăţirea spaţiului civic.”