Restaurantul explică că dorește să prevină orice inconvenient cauzat de tinerii clienți, după ce a primit numeroase reclamații pe acest subiect, scrie Le Figaro.
Cine nu a trăit niciodată această situație: ești în sfârșit așezat în acest restaurant pe care ți l-ai dorit de câteva săptămâni, ai comandat mâncarea preferată și aștepți doar un lucru: să te bucuri de moment în liniște. Dar țipetele bruște ale unui copil care alergă în jurul meselor, urmate de încercările (nereușite) ale părinților săi de a-l reduce la tăcere, îți strică seara iar momentul este parțial compromis.
În Singapore, un restaurant pare să fi găsit răspunsul: Angie's Oyster Bar & Grill, un brand specializat în rețete pe bază de stridii, a anunțat la începutul lunii septembrie introducerea unei taxe pentru părinții al căror copil ar fi prea zgomotos. Un sumpliment minim, în jur de 10 dolari singaporezi (aproximativ 7 euro), se adaugă la notă. Potrivit instituției, măsura nu este menită să interzică copiilor să-i treacă porțile, ci mai degrabă să prevină orice situație deranjantă pentru clienți și personalul acestuia. Conducerea explică că a primit numeroase plângeri de la clienții săi pe acest subiect: „Acest tip de situație nu este doar periculoasă pentru chelnerii care manipulează ustensile ascuțite și alimente adesea foarte fierbinți; este, de asemenea, lipsit de respect față de alți clienți care doresc să aibă o masă liniștită și calmă ”, a declarat el pentru publicația de știri din Singapore CNA.
Anunțul acestei supra-taxe a generat o mulțime de reacții negative online. Unitatea a primit multe comentarii pe Google de la părinții nemulțumiți de implementarea acestei taxe. Nu se știe dacă sunt clienți, dar restaurantul s-a apărat de orice discriminare: „Facem tot posibilul să descurajăm orice atitudine egocentrică și să încurajăm respectul reciproc între toți clienții”.
Dovadă a eficienței acestei noi politici: la câteva săptămâni după crearea acestei reguli, Angie's Oyster Bar & Grill a observat o scădere a plângerilor din partea clienților săi care menționau prezența copiilor turbulenți.
Brandul explică că nu a avut nevoie să sancționeze pe nimeni până acum: „Marea majoritate a clienților noștri acceptă această măsură, ceea ce face experiența lor în restaurantul nostru mult mai plăcută. Credem sincer că aceasta este o abordare câștigătoare pentru toată lumea”.
O abordare similară este folosită și de Japan Airlines: la rezervarea unui bilet pentru un zbor pe site-ul său, compania indică locurile ocupate de copiii sub doi ani. Este astfel posibil să alegeți un loc departe de acești mici pasageri care deseori sunt susceptibili de a interfera cu liniștea sufletească a tuturor.