Școlile din Marea Britanie le permit elevilor să se identifice ca pisici, cai sau dinozauri

23 Iun 2023
Școlile din Marea Britanie le permit elevilor să se identifice ca pisici, cai sau dinozauri

Un video de la o școală din Sussex, Marea Britanie, a dezvaluit tendința în creștere a elevilor care insistă să fie considerați ca animale, scrie The Telegraph

Oricât de greu ar fi de crezut, copiii de la o școală din East Sussex au fost mustrați săptămâna trecută de profesori pentru că au refuzat să accepte decizia unui coleg de clasă de a se autoidentifica drept pisică. 

Elevilor li s-a spus că vor fi raportați unui profesor senior după ce profesorul lor a spus că au „supărat-o cu adevărat” pe o colegă spunându-i: „Esti o fată”.

Incidentul de la Rye College nu a fost unic. Cercetările jurnalistilor de la  The Daily Telegraph au stabilit că și alți copii din alte școli se identifică ca animale, iar răspunsurile părinților sugerează că școlile în cauză nu știu cum să se ocupe de comportamentul elevilor. 

The Telegraph a descoperit că un elev de la o școală secundară din Sud-Vestul Marii Britanii insistă să fie abordat ca un dinozaur. La o altă școală secundară din Anglia, un elev insistă să se identifice ca un cal. Un altul poartă o pelerină și vrea să fie recunoscut drept "lună". 

Povești despre copii care se autoidentifică ca animale circulă de ceva timp. Unele dintre ele, cum ar fi poveștile despre școli care furnizează nisip pentru copii care se identifică ca pisici, s-au dovedit a fi niște farse, ceea ce a făcut prea ușor să presupunem că problema este fie un mit, fie exagerată. 

„Un student poartă o pelerină și vrea să fie recunoscut drept lună”

Dar  exemple autentice de copii din școlile din Marea Britanie care insistă să fie tratați ca animale nu sunt greu de găsit , ridicând două întrebări importante: de ce se întâmplă acest lucru și cum ar trebui să răspundă profesorii? 

Poate în mod grăitor, incidentul de la Rye College s-a petrecut la sfârșitul unei ore de „educație pentru viață” - într-o clasă cu copii în vârstă de 12 ani - în care profesorul lor le-a spus copiilor că există o mulțime de genuri, inclusiv „de asexuali – oameni care cred că au un gen deloc”. 

A urmat o ceartă în care doi elevi au fost în dezacord cu profesorul, spunând că nu există "gen", pentru că „dacă ai vagin, ești fată și dacă ai penis, ești băiat – asta e”. 

Când elevii i-au spus colegului de clasă: „Cum te poți identifica ca pisică când ești fată?” profesorul i-a mustrat că „au pus sub semnul întrebării identitatea [copilului]”. 

În acest caz, profesorul responsabil de clasă pare să fi pus în opoziție dorința unui copil de a fi tratat ca o pisică cu dorința altor copii de a fi tratați ca un alt gen sau fără gen. 

Școala, care nu contestă faptul că incidentul a avut loc, a spus că s-a angajat în educația incluzivă, dar va „revedea procesele noastre pentru a ne asigura că astfel de evenimente nu vor avea loc în viitor”. 

Așadar, școala pare să fi acceptat că profesorul în cauză a greșit, dar nu este deloc surprinzător dacă profesorii se luptă să înțeleagă schimbările rapide ale societății în care elevii nu pot decide doar să-și schimbe pronumele preferat peste noapte dar şi speciile lor preferate. 

Școlile au stabilit protocoale atunci când vine vorba de elevii transgender, dar problema „animalelor” este mai complexă. 

Este pur și simplu o revărsare imaginatiei din prima copilărie sau a fenomenului în creștere al "cosplay"-ului – în care participanții se îmbracă în costume de supereroi, extratereștri sau animale?

Este o problemă de sănătate mintală, folosită ca mecanism de adaptare de către copiii care au autism sau alte dificultăți și care ar trebui tratați cu simpatie, în același mod ca și alți elevi cu nevoi speciale? Sau ascunde ceva mult mai întunecat care se întâmplă în viața copilului? 

Psihiatrii spun că copiii care vin la școală și insistă să fie tratați ca un animal ar trebui să fie un semnal de alarmă, iar profesorii au deja toate instrumentele de care au nevoie pentru a rezolva problema dacă ar înceta să o confunde cu diversitatea de gen. 

„Profesorii nu știu sa intervină în problemele care implică identitatea”

„Profesorii ar trebui să se ocupe de asta în cadrul regulilor existente”, spune ea. „Dacă un copil vine la școală identificându-se ca o pisică sau un cal, ar trebui să ridice imediat semne de întrebare. Profesorul ar trebui să se întrebe, la ce se uită acești copii online? Pe ce forumuri sunt? Ce se întâmplă în casă? Ce se întâmplă în viața acelui copil și cine mai este implicat? "

„Problema este că profesorii se blochează în momentul în care intervine orice problemă care implică identitate, pentru că le este frică să nu facă ceva greșit. Ei cred că sunt amabili aprobând aceste comportamente, dar nu sunt amabili, pentru că probabil că le lipsesc alte lucruri care se întâmplă în viața acelui copil.”

Profesorii dezamăgesc și alți elevi a căror educație este perturbată de afirmarea copiilor cu comportament anormal. 

O elevă de la o școală secundară de stat din Țara Galilor a povestit pentru The Telegraph despre un coleg care „se simte foarte discriminat dacă nu te referi la el drept „pisică". Când i se pune o întrebare, miaună mai degrabă decât să răspundă. Iar profesorii nu au voie să se enerveze din cauza asta pentru că este văzut ca fiind discriminator.” 

Elevul a început să folosească pronumele „pisica” acum doi ani „când a început toată treaba cu pronumele neo”, a spus eleva. 

Ea a spus ca lecțiile ar putea fi complet ratate dacă un profesor ar încerca să-l determine pe copil să răspundă la o întrebare în engleză, în loc să miaune.  

„Afectează alți oameni și educația lor și pe toți cei de la ore. Distrage atenția să stai la o lecție și să ai pe cineva să miaună la un profesor, mai ales daca au vârsta de 13 sau 14 ani." 

"Mai degrabă miaună decât să răspundă la o întrebare în engleză. Ne distrage atenția la lecție”

Eleva a dat vina pe rețelele de socializare, spunând că copiii sunt influențați de conturi conduse de oameni care se identifică drept copaci și animale. A început „în preajma Covid”, spune ea. 

„Când a început, ei nu au mai ieșit atât de mult în viața reală. Au rămas limitați la rețelele de socializare, dar apoi, pe măsură ce acest lucru a devenit din ce în ce mai popular și mai mulți oameni aflau despre asta, copiii au început să se comporte astfel în situații din viața reală.” 

Intr-o altă școalăun elev se identifică drept „lună”, poartă o mantie descrisă de un coleg pentru The Telegraph ca „ca o pelerină de vrăjitor Harry Potter”. 

Dar, în timp ce alți elevi sunt mustrați pentru că poartă piercing-uri sau părul vopsit, copiilor care se identifică drept pisici sau "lună" li se va permite să poarte urechi de pisică sau pelerine dpentru a-și exprima „adevăratul sine”, dând naștere resentimentelor în rândul altor elevi. 

Profesorii nu sunt ajutați de faptul că organizațiile  la care ar putea apela pentru îndrumare pot fi ele însele prinse în confuzia dintre cosplay și identitate de sine. 

Organizația Safer Schools, care pretinde a fi un „ecosistem de protejare” a emis îndrumări pentru părinți și profesori în care li se spune: „Comunitatea de oameni care se identifică ca animale este complexă, alcătuită din multe identități și definiții diferite." 

De asemenea, îi sfătuiește pe părinți și profesori să „se angajeze într-o conversație despre ceea ce cred ei că înseamnă să fii "animal cu blană" și despre ce văd ei ca fiind "beneficii”. 

Cu greu constituie instrucțiuni clare despre cum să reacționeze la un copil care insistă să fie recunoscut ca pisică sau câine și nu menționează faptul că copiii care se identifică ca animal pot fi extrem de vulnerabili și au nevoie de ajutor. 

Dacă profesorii – sau părinții – speră că Guvernul va înlătura toate aceste probleme atunci când va emite noul său ghid privind identitatea de sine, atunci vor fi dezamăgiți. 

Departamentul pentru Educație a spus că problema identificării copiilor ca animale nu va fi abordată în noul său ghid privind identitatea de sine, un purtător de cuvânt spunând că departamentul are încredere în profesori să aplice „bunul simț” în fiecare caz individual.

Alte stiri din Externe

Ultima oră