Declarațiile privind diversitatea (DEI) stârnesc dezbateri în campusurile universitare americane. Multe campusuri ale Universității din California își postează online metodele de notare.Un candidat care spune ca dorește să „trateze pe toți la fel” va obține un scor scăzut finnd considerat "de dreapta". Yoel Inbar, un profesor de psihologie, a crezut că ar putea preda la UCLA dar rezervele sale cu privire la declarațiile de diversitate i-au pus probleme, scrie NewYorkTimes.
Yoel Inbar, un renumit profesor de psihologie la Universitatea din Toronto, s-a gândit că ar putea preda în această toamnă la Universitatea UCLA din California.
Anul trecut, departamentul de psihologie al universității i-a oferit partenerului său o numire la facultate. Acum, departamentul era interesat să-l recruteze ca așa-numit partener, o practică comună în mediul academic.
Universitatea i-a cerut să completeze documentele necesare, inclusiv o declarație care afirmă credința și munca sa în diversitate, echitate și incluziune. A zburat acolo și s-a întâlnit, printre altele, cu un comitet de diversitate a facultății și un grup de studenți absolvenți.
Dr. Inbar a crezut că totul a mers bine, că munca lui și politica liberală se potrivesc bine cu universitatea. Unii membri ai facultății, a spus el, chiar l-au sfătuit cu privire la găsirea casei.
Dar câteva zile mai târziu, președintele departamentului i-a trimis un e-mail și i-a spus că peste 50 de studenți absolvenți au semnat o scrisoare prin care îi denunța cu fermitate candidatura. De ce? În parte, pentru că în podcastul său cu ani mai devreme, el s-a opus declarațiilor de diversitate - precum cea pe care tocmai o scrisese.
Nu după mult timp, decanul i-a spus doctorului Inbar că, cu regret, UCLA nu i-a putut oferi un loc de muncă.
Declarațiile privind diversitatea sunt un nou punct de dispută în campus,în timp ce Curtea Supremă a introdus o miză de admiteri conștiente de rasă. Aproape jumătate din universitățile mari din America cer candidaților la locuri de muncă să scrie astfel de declarații, parte din creșterea rapidă a programelor DEI. Multe departamente de la Universitatea din California cer acum ca membrii facultății care doresc promovări și posturi să scrie astfel de declarații.
Declarațiile privind diversitatea tind să umple o pagină lungă și le cer candidaților să descrie modul în care ar contribui la diversitatea campusului, căutând adesea exemple despre modul în care membrul facultății a promovat un mediu de învățare incluziv sau antirasist.
Pentru susținători, astfel de declarații înseamnă atât evaluarea competențelor, cât și strategia de afaceri. Având în vedere interzicerea admiterii în funcție de rasă și nevoia de a atrage candidați dintr-un număr tot mai mic de potențiali studenți, multe colegii caută să creeze un mediu mai primitor.
Dar criticii spun că aceste declarații sunt încercări puțin voalate de a impune ortodoxia ideologică. Solicitanții pricepuți din punct de vedere politic, spun ei, învață să folosească cuvintele la modă ideologice potrivite. Și susținerea diversității poate eclipsa punctele forte considerate centrale pentru mediul academic, nu în ultimul rând expertiza profesională.
„Declarațiile de fidelitate față de ideologia DEI sunt atât de omniprezente încât sunt lipsite de sens”, a spus Daniel Sargent, profesor de istorie și politici publice la Universitatea din California, Berkeley. „Instituționalizăm o "înșelatorie" a performanțelor.”
Erwin Chemerinsky, decanul facultății de drept din Berkeley și un savant în libertatea de exprimare, descrie o mare parte din critici ca un atac la adresa diversității, chiar dacă recunoaște că cerința ar putea fi folosită greșit.
Scopul declarațiilor, a spus el, este de a împinge solicitanții să se gândească la modul în care pot ajunge la studenți. „Vă spun, profesorii care nu recunosc diversitatea din sălile lor de clasă se vor lupta”, a spus el. „Unii dintre cei mai buni profesori sunt destul de conservatori din punct de vedere politic, dar sunt încă conștienți de cine este în clasă."
Dezbaterea are loc pe măsură ce oficialii DEI și programele de tot felul au devenit o prezență puternică în campusuri. Universitățile au angajat sute de administratori, care monitorizează conformitatea cu obiectivele de angajare și schimbările curriculare, iar multe departamente scriu o variație a politicii DEI.
Senatul facultății de la Universitatea din California, San Francisco, a îndemnat profesorii să aplice lentile „anti-opresiune și antirasism” la cursuri. Școala de afaceri publice de la Universitatea din California, Los Angeles, s-a angajat pe site-ul său să „decolonizeze curriculum-ul și pedagogia”, iar școala de medicină a promis că va demonta rasismul sistematic în cursurile sale.
Senatul facultății din California Community Colleges, cel mai mare sistem de învățământ superior din SUA, și-a instruit profesorii cu privire la obligația lor „de a ridica vălul supremației albe” și „colonialismului”.
Politicienii republicani conservatori și-au aratat opoziția și au impus puterea statului. Guvernatorul Ron DeSantis din Florida și guvernatorul Greg Abbott din Texas au semnat proiecte de lege care închid birourile DEI din campus. Florida a interzis programele care predau „politica identității” și teoriile rasismului sistematic, sexismului și privilegiilor.
Șapte state, inclusiv Dakota de Nord și Florida, au făcut ilegale declarațiile de solicitare a diversității, potrivit unui tracker al The Chronicle of Higher Education. Iar membrii dizidenți ai facultății au intentat mai multe procese. Cu ajutorul fundației libertariene Pacific Legal, John D. Haltigan, care are un doctorat în psihologie, a depus un proces în mai împotriva Universității din California, care spunea că o astfel de declarație este un „jurământ de loialitate funcțional” și i-ar face cererea de angajare inutilă, încălcându-i drepturile conform Primului Amendament.
Cum a început
Acum un deceniu, oficialii universităților din California s-au confruntat cu o enigmă.
Majoritatea studenților săi nu erau albi, iar oficialii doreau să recruteze mai mulți profesori de culoare și latino. Dar alegătorii din California interziseseră acțiunile afirmative în 1996. Așadar, în 2016, cel puțin cinci campusuri – Berkeley, Davis, Irvine, Riverside și Santa Cruz – au decis că comitetele lor de angajare vor efectua o examinare inițială a candidaților pe baza doar declarațiilor de diversitate.
Candidații care nu „arătau remarcabili” în ceea ce privește diversitatea, nu puteau avansa, indiferent de calitatea cercetării lor academice, și-a instrui vicerectorul de la UC Davis comitetele de căutare. Acreditările și experiența vor fi examinate într-o rundă ulterioară.
Susținerea diversității la Universitatea din California a dus la respingerea unui număr disproporționat de candidați albi și asiatici și asiatici-americani în multe campusuri. În acest fel, bătălia privind declarațiile de diversitate și angajarea profesorilor sunt o urmare a bătăliei privind acțiunile afirmative la admitere, despre care oponenții au spus că i-au discriminat pe asiatici.
La Berkeley, un comitet de facultate a respins 75% dintre candidații în științe ale vieții și științe ale mediului și management pur pe baza declarațiilor de diversitate, potrivit unei noi lucrări academice a lui Steven Brint, profesor de politici publice la UC Riverside, și Komi Frey, cercetător pentru Fundația pentru Drepturile Individuale și Expresie, care s-a opus declarațiilor privind diversitatea.
Candidații care au trecut de prima triere au fost întrebați în mod repetat despre diversitate în rundele ulterioare. „În fiecare etapă”, se arată în studiu, „candidații au fost evaluați cu privire la angajamentele lor față de DEI”
Potrivit unui raport al Berkeley, candidații latino-american reprezentau 13% dintre candidați și 59% dintre finaliști. Solicitanții asiatici și asiatici americani au constituit 26 la sută dintre candidați și 19 la sută dintre finaliști.54% dintre solicitanți au fost albi și doar14% au ajuns în etapa finală. Candidații de culoare reprezentau 3% dintre candidați și 9% dintre finaliști.
Brian Soucek, profesor de drept la Universitatea din California, Davis și un important apărător academic al politicilor DEI, a făcut parte dintr-un comitet de angajare în acest timp și a descris căutările drept „un experiment parțial de succes”.
„Oamenii și-au dat seama că ordinea tradițională a aplicațiilor de citire nu trebuie să fie pusă în piatră”, a spus el într-un interviu.
Până în 2020, totuși, oficialii de rang înalt de la Berkeley au ajuns la concluzia că experimentul de angajare a mers prea departe. În luna februarie, un vice-rector a trimis o scrisoare în atenția președinților comisiilor de căutare. Declarațiile privind diversitatea, a scris el, nu ar trebui tratate ca un test de turnesol politic sau ca unic factor.
„Universitatea trebuie să evalueze candidații pe mai multe dimensiuni”, inclusiv cercetare, a scris el.
Multe departamente dublează acum declarații de diversitate și declarații de cercetare și includ adesea declarații de predare. Dar declarația privind diversitatea, spun profesorii și administratorii, rămâne o piesă critică.
Noile standarde DEI
Aceste noi așteptări l-au schimbat pe Dr. Inbar.
El a favorizat acțiunea afirmativă. Dar acum cinci ani, el a pus la îndoială declarațiile despre diversitate într-un podcast – „Doi psihologi, patru beri”, pe care l-a găzduit cu un alt profesor universitar. El a descris declarațiile drept „semnalizare a valorii” care le cere solicitanților să demonstreze loialitate față de un anumit set de credințe.
„Nu este clar că acestea conduc la rezultate mai bune pentru grupurile subreprezentate”, a spus el.
Într-un alt episod din 2022, el a remarcat că o societate profesională de psihologi s-a opus oficial unei legi din Georgia care interzice avortul. El este în favoarea drepturilor la avort, dar a susținut că asociațiile profesionale reprezintă membri de multe nuanțe ideologice și ar trebui să evite să ia poziții politice.
Toate acestea i-au înfuriat pe absolvenți. „Angajarea lui ar amenința eforturile continue de a proteja și de a ridica persoanele din medii marginalizate”, au scris studenții . Ei au susținut că nu s-a angajat într-un „mediu sigur, primitor și incluziv”. Studenții au trimis scrisoarea întregii facultăți de psihologie și au postat-o online.
Cercetările dr. Inbar în intuiția și judecata morală, au adăugat studenții, nu aveau o bază adecvată în politica progresistă a identității. Facultatea a fost împărțită; cel puțin un membru al comitetului de căutare a susținut că opiniile exprimate pe podcast sunt inacceptabile.
Dar un profesor de psihologie socială la UCLA, Matthew Lieberman, a remarcat într-un eseu Substack că acreditările Dr. Inbar erau cu ușurință considerate ca „depășind pragul” pentru o angajare.
Dr. Inbar nu i s-a oferit un post de facultate, a scris el, „pentru că a pus sub semnul întrebării” declarațiile privind diversitatea. Dr. Lieberman a recunoscut că a scris eseul cu o oarecare ezitare. El personal nu a avut o problemă cu declarațiile și și-a făcut griji că studenții săi ar putea pune la îndoială sprijinul său față de diversitate.
Într-un e-mail către dr. Inbar, Annette L. Stanton, președintele departamentului de psihologie al UCLA, și-a exprimat dezamăgirea că nu i-ar putea oferi un loc de muncă. „Nu există nicio îndoială că au avut loc evenimente neobișnuite în jurul vizitei tale”, a scris ea.
„M-am simțit ca și cum aș fi fost luat în ambuscadă”, a spus dr. Inbar într-un interviu. „S-a simțit foarte mult ca un screening ideologic pentru a elimina oamenii cu convingeri considerate inacceptabile.”
That’s the University of South Carolina, the University of New Mexico, and the UMASS Chan School of Medicine — all using or adapting the Berkeley rubric.
— John Sailer (@JohnDSailer) September 9, 2023
As I explain today @unherd, what happens in California rarely stays in California.https://t.co/AkbcEQvLAv