Producătorii de avioane intenționează să automatizeze în continuare avioanele cu inteligență artificială, care ar putea înlocui unul dintre cei doi piloți de la bord, scrie Le Figaro
Uniunea Națională a Piloților de Linie Aerienă (SNPL) din Franta și-a exprimat marți îngrijorarea cu privire la planurile producătorilor de avioane de a automatiza în continuare avioanele cu inteligență artificială care ar putea înlocui în cele din urmă unul dintre cei doi piloți de la bord.
Președintele SNPL, care reunește trei sferturi dintre piloții francezi, a defăimat în timpul unei conferințe de presă „un fel de vis nebun al inginerilor care visează să creeze computerul perfect care ar putea înlocui un pilot uman ”. „ Emitem o alertă pentru acest proiect! „, a adăugat Karine Gély. „ Suntem convinși că computerul sau orice fel de inteligență artificială este total incapabil să gestioneze imprevizibilul sau extrem de improbabil ”, a continuat Karine Gély. Doi în cockpit, „suntem capabili să dezvoltăm planuri de acțiune, strategii de zbor. Și mai știm că suntem mult mai puternici și mult mai eficienți într-un echipaj de doi oameni decât dacă am fi singuri la comezi.", a spus ea.
Pe lângă problemele de oboseală dacă mai rămânea un singur pilot în avion, SNPL reamintește importanța „verificarii încrucișate ”, în perechi: „Un pilot verifică ce face celălalt, verifică cum este avionul. etc. „Oamenii sunt falibili, oamenii fac greșeli. Este adevărat, este absolut adevărat, toți o facem. Dar (…) automatele sunt și ele falibile, oricât de sofisticate ar fi ele”, a menționat Fanny Aronssohn, purtătorul de cuvânt al SNPL. "Suntem complet mulțumiți de tehnologie și automatizare, care ne ușurează viața de zi cu zi și mărește siguranța. Dar automatizarea și tehnologia la bord sunt doar complementare oamenilor. Trebuie să fim împreună, (...) nu poate înlocui umanul ”, a adăugat ea.
Airbus arătat cu degetul
Producătorul de avioane Airbus, implicat în mod special de SNPL, a declarat că „Credem că piloții vor rămâne în centrul operațiunilor în viitor și că automatizarea îi poate ajuta prin reducerea volumului lor de lucru în cabina de pilotaj, prin îmbunătățirea operațiunilor în zbor și, în general, performanța aeronavei ”. Grupul spune că dorește mai presus de toate „să crească siguranța zborului și eficiența operațională a companiilor aeriene”, în colaborare cu autoritățile de certificare și companiile menționate.
Studiile, care „urmăresc să îmbunătățească gestionarea oboselii echipajului la zborurile pe distanțe lungi și să le permită să își organizeze mai bine prezența în cockpit în timpul fazelor de croazieră datorită funcțiilor automate suplimentare”, pornesc de la principiul că există cel puțin doi piloți la bord, a declarat un purtător de cuvânt al producătorului de avioane. În ceea ce privește cercetarea operațiunilor cu un singur pilot fără a compromite siguranța, există mai multe proiecte, dar nu toate se vor concretiza neapărat, potrivit Airbus.
La rândul său, directorul general al Asociației Internaționale de Transport Aerian (Iata), care reuneste marea majoritate a companiilor aeriene din lume, s-a declarat sceptic cu privire la posibilitatea de a vedea astfel de dispozitive să apară pe termen mediu. „Personal, nu văd”, a spus Willie Walsh la o conferință de presă în marja congresului Iata de la Istanbul.
„Motivul pentru care spun acest lucru este că aeronavele aflate în serviciu astăzi și care sunt livrate vor rămâne în serviciu timp de 20 sau 25 de ani ” și nu vor fi echipate pentru a opera cu un singur pilot. „Sincer, nu văd că asta se întâmplă în timpul vieții mele”, a adăugat Willie Walsh, care are 61 de ani.