Un total de patru șuruburi „destinate să împiedice mișcarea suportului capacului în sus” lipseau, potrivit raportului de investigație preliminară al Agenției pentru Siguranța Transporturilor (NTSB), publicat marți, scrie Le Figaro
Mai multe șuruburi care ar fi blocat ușa unui Boeing 737 MAX 9 care s-a desprins la mijlocul zborului la începutul lunii ianuarie, în timpul unei călătorii a companiei americane Alaska Airlines, lipseau, potrivit raportului de investigație preliminară al Agenției pentru Siguranță a Transporturilor (NTSB). , lansat marți. Potrivit NTSB, lipsa de uzură sau deformare în jurul unora dintre găuri „indică faptul că patru șuruburi menite să împiedice mișcarea suportului capacului în sus au lipsit înainte de a se deplasa”.
Agenția a strâns documente scrise și fotografii care arată că angajații Boeing au scos patru șuruburi din aceste locații în timpul unei inspecții la fabrica din Renton, Washington, înainte de livrarea avionului, în octombrie anul trecut. Operațiunea a fost efectuată pentru înlocuirea a cinci nituri deteriorate din cabina aeronavei. Alte fotografii făcute după schimbarea niturilor arată că în cel puțin trei puncte șuruburile nu fuseseră reinstalate.
Această ușă a fost folosită pentru a bloca o ieșire și nu a fost destinată deschiderii, acest model având deja suficiente ieșiri de urgență în această configurație. Pe 5 ianuarie, ea s-a desprins în timpul ascensiunii Alaska Airlines MAX 9 care urma să conecteze Porland, Oregon, cu Ontario, California. Incidentul a lăsat doar câțiva răniți ușor. Înainte ca raportul NTSB să fie lansat, Alaska raportase deja „echipamente prost securizate” după inspecțiile preliminare.
„Probleme nerezolvate”
Proprietarul celei mai mari flote de 737 MAX 9 (79 de avioane), United Airlines a declarat că a descoperit, în timpul verificărilor, „șuruburi care trebuiau strânse” . În ultimele luni, Boeing a trecut prin alte episoade de eșec și, în special, a fost nevoită să-și încetinească livrările din cauza problemelor la fuzelaj, în special la peretele din spate al aeronavei. Marți, în cadrul unei audieri în Congres, noul șef al Agenției Americane de Reglementare a Aviației Civile (FAA), Mike Whitaker, a considerat că este necesară întărirea supravegherii Boeing după incidentul 737 MAX 9.
„Au fost probleme (cu Boeing) în trecut și se pare că nu au fost rezolvate ”, a declarat noul administrator FAA, care a preluat mandatul în octombrie, în timpul unei audieri în fața Subcomisiei pentru Aviație a Camerei Reprezentanților. „Așa că simțim că trebuie să creștem nivelul de supraveghere pentru a face față acestui lucru ”, a continuat el.