Alegeri anulate în România: "Politico încearcă să ascundă ceea ce ar putea fi cel mai mare abuz al serviciilor de informații din istoria recentă a UE"

22 Dec 2024
Alegeri anulate în România: "Politico încearcă să ascundă ceea ce ar putea fi cel mai mare abuz al serviciilor de informații din istoria recentă a UE"

Antreprenorul Arnaud Bertrand, cunoscut pentru pozițiile sale incisive pe platforma X (fosta Twitter), a adus în atenția publicului noi detalii legate de anularea alegerilor prezidențiale din România și a atras atentia asupra încercarilor de manipulare a informațiilor de către publicația Politico. Bertrand a reacționat față de noile informatii despre finantarea campaniilor electorale într’un mesaj intitulat „This is an absolutely bombshell” („Aceasta este o dezvăluire bombă”) si a criticat dur articolul din Politico care, în opinia sa, denaturează complet adevărul despre anularea alegerilor din România. “Politico pretinde că o campanie a PNL ar fi fost «deturnată» pentru a susține candidatul de extremă dreapta, Călin Georgescu”, spune Bertrand, subliniind că publicația ignoră dovezile clare prezentate de Snoop.ro, care arată că influenceri’ instruiți clar de firma de marketing angajată de PNL. “Ceea ce înseamnă că, probabil, avem în față un alt scandal major: marile corporatii media din UE - aceleași corporatii media din UE care vorbesc frecvent despre amenințările la adresa democrației - par să ajute la ascunderea a ceea ce ar putea fi cel mai serios abuz al serviciilor de informații în scopuri politice din istoria recentă a UE", a scris antreprenorul pe X

Noi informații dezvăluite de publicația de investigații Snoop.ro au scos la iveală un aspect mult mai sinistru al anulării alegerilor prezidențiale din 2024. Campania de pe TikTok, care a fost citată în documentele declasificate ale serviciilor de informații române ca dovadă a unei interferențe externe și care a fost utilizată ca motiv principal pentru anularea alegerilor, a fost de fapt finanțată de Partidul Național Liberal (PNL), partidul de guvernământ care a susținut anularea alegerilor, a scris pe X Arnaud Bertrand

"Este un adevărat șoc: povestea despre alegerile anulate din România este mult mai sinistră decât s-a crezut inițial.

Un nou raport al platformei de investigație Snoop dezvăluie că campania TikTok menționată în documentele de serviciu de informații românești ca dovadă a interferenței străine – și folosită ca motiv pentru anularea alegerilor prezidențiale – a fost de fapt plătită de Partidul Național Liberal (PNL), chiar de partidul care a susținut anularea alegerilor!

Conform investigației, campania numită "#EchilibrușiVerticalitate", despre care serviciile de informații susțineau că era "identică cu operațiunile rusești din Ucraina", a fost organizată de o agenție de marketing numită Kensington Communication, angajată de PNL (partidul aflat la guvernare), care a plătit Kensington peste 1 milion de RON pentru aceasta (aproximativ 210.000 USD). Kensington a folosit apoi o platformă numită FameUp pentru a coordona 130 de influenceri cu scenarii și ghiduri de mesaj specifice.

Aceasta pune documentele de informații declassificate într-o lumină cu totul nouă. Ceea ce prezentau ca dovadă a interferenței străine era de fapt o campanie plătită de partidul aflat la guvernare. Același partid care apoi a susținut utilizarea acestor acuzații de "interferență străină" pentru a anula o alegere pe care o pierdeau.

Și mai bizar, confruntați de jurnaliști, reprezentanții Kensington Communication au negat inițial folosirea hashtag-ului, dar ulterior au recunoscut că au creat campania pentru PNL, susținând că aceasta ar fi trebuit să se numească "#echilibrusiseriozitate" și a fost schimbată în "#echilibrusiverticalitate" fără știrea lor. Desigur...

Aceasta înseamnă că fie serviciile de informații românești nu știau că aceasta era o campanie finanțată de PNL atunci când au folosit-o ca dovadă pentru anularea alegerilor (ceea ce ridică mari semne de întrebare despre competența lor), fie știau și nu au divulgat acest lucru (ceea ce ridică întrebări și mai mari despre integritatea lor).

În orice caz, pare să indice că în România s-a întâmplat ceva extrem de sinistru: un partid aflat la guvernare a folosit serviciile de informații pentru a anula o alegere pe baza unor dovezi de "interferență străină" pe care chiar ei le-au plătit!"

Arnaud Bertrand critica dur publicatia “Politico" spunând ca aceasta pretinde că o campanie a PNL ar fi fost «deturnată» pentru a susține candidatul de extremă dreapta, Călin Georgescu”, spune Bertrand, subliniind că publicația ignoră dovezile clare prezentate de Snoop.ro, care arată că influenceri’ instruiți clar de firma de marketing angajată de PNL.

De asemenea, interesant este că Politico distorsionează complet această investigație bombă: articolul din Politico

Permiteți-mi să vă arăt cum încearcă să o răstălmăcească.

Politico susține că investigația arată că "o campanie a unui partid de guvernământ de centru-dreapta ar fi fost deturnată pentru a beneficia candidatul de extremă dreapta." Ei încadrează PNL ca fiind victima aici, spunând că au avut campania TikTok "deturnată pentru a-l susține pe Georgescu".

Însă investigația de la snoop.ro demolează această narațiune cu dovezi concrete, deoarece au găsit briefing-ul original al Kensington (contractorul PNL) și au demonstrat că influencerii urmau exact scenariile. Investigația arată corespondențe exacte între scenariile și videoclipurile influencerilor. Cum poate fi considerată o "deturnare" când influencerii făceau exact ce le spunea briefing-ul?

Cel mai important, Politico ascunde complet esența: un partid aflat la guvernare a plătit o campanie pe rețelele sociale care a fost apoi folosită de serviciile de informații ca dovadă de "interferență străină" pentru a anula o alegere. Asta nu e o "deturnare" – asta e un scandal exploziv despre abuzul potențial al serviciilor de informații în scopuri politice.

Aceasta nu este jurnalism de slaba calitate – este o denaturare intentionata a faptelor. Politico are acces la aceeași investigație de la snoop.ro pe care o citim și noi. Au ales să ignore dovezile documentate ale faptului ca influencerii au urmat cuvânt cu cuvânt scenariul și să promoveze în schimb narațiunea „deturnării”, care este în mod explicit contrazisă de dovezi.

În loc să investigheze cum a ajuns campania unui partid aflat la guvernare să fie folosită ca dovadă pentru a anula o alegere democratică, Politico ajută la construirea unei povesti de acoperire. Transformă ceea ce pare a fi un abuz potențial al serviciilor de informații într-o poveste despre "deturnarea" unei campanii.

Ceea ce înseamnă că, probabil, avem în față un alt scandal major: marile corporatii media din UE - aceleași corporatii media din UE care vorbesc frecvent despre amenințările la adresa democrației - par să ajute la ascunderea a ceea ce ar putea fi cel mai serios abuz al serviciilor de informații în scopuri politice din istoria recentă a UE.

a continuat el într-un alt mesaj pe X 

Alte stiri din Externe

Ultima oră