Este posibil ca o campanie a Partidului Naţional Liberal de centru-dreapta la guvernare să fi fost deturnată în beneficiul candidatului de extremă dreapta Călin Georgescu, arată raportul snoop.ro, scrie Politico
Partidul Naţional Liberal Român, de centru-dreapta, a plătit pentru o campanie pe TikTok care a sfârşit prin a-l favoriza pe candidatul independent de extremă-dreapta Călin Georgescu, arată un nou raport al publicaţiei de investigaţie snoop.ro.
Georgescu a fost propulsat din anonimat în fruntea primului tur de vot al alegerilor prezidențiale din România, pe 24 noiembrie. Totuși, cea mai înaltă instanță constituțională a țării a anulat votul din cauza unei campanii pe TikTok care l-a promovat intens pe Georgescu, un susținător al Rusiei, influențând potențial rezultatele alegerilor, într-un mod similar operațiunilor de influență desfășurate de Kremlin în Ucraina și Moldova.
Potrivit raportului snoop.ro, agenția fiscală română a constatat că liberalii au plătit pentru o campanie de socializare pe TikTok prin influenceri și prin promovarea unui hashtag care a ajuns să fie deturnat în beneficiul lui Georgescu. Liberalii sunt un partener de coaliție junior în guvernul de ieșire, iar candidatul lor, Nicolae Ciucă, s-a clasat pe locul cinci în primul tur anulat .
Partidul Național Liberal a plătit o firmă externă, Kensington Communication, pentru a implementa campania pe rețelele sociale. Într-o declarație, Kensington Communication a scris: „Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altuia, solicităm organismelor competente să verifice și să ia măsurile legale necesare ”. Compania a mai spus că scenariul pe care l-au trimis influencerilor pentru campanie a fost modificat.
Anularea primului tur al alegerilor prezidențiale din România a aruncat țara într-o criză politică profundă. Comisia Europeană a deschis o investigație oficială asupra modului în care TikTok gestionează riscurile de amestec în alegeri ca răspuns la situația din România.