Românii sunt tot mai interesați de city-break- uri, iar destinațiile de top sunt Roma, Barcelona, Milano, Veneția și Londra. Informaţiile au reieşit din analiza de piață prezentată de Wizz Tours, parte a grupului Wizz Air, potrivit căreia, totodată, Cipru, Dubai, Malta, Costa del Sol și Sardinia sunt destinațiile preferate ale românilor, când vine vorba de vacanțele la plajă.
De obicei, românii care aleg city-break- urile Wizz Tours călătoresc în cuplu, preferă hotelurile de 3 stele, iar valoarea medie a rezervării este de 530 de euro. Astfel, Pe de altă parte, cei care aleg vacanţele la plajă optează pentru un hotel de categorie mai ridicată decât în cazul city-break-urilor, iar durata medie a şederii lor este de șase zile. În acest caz e vorba, de cele mai multe ori, de grupuri alcătuite din trei persoane, iar valoarea medie a pachetului de călătorie este de 760 de euro.
“Românii sunt călători inteligenţi, caută cel mai bun raport hotel/preţ. Pentru vacanţele de vară, la plajă, aleg de obicei un hotel cu un standard mai ridicat, însă pentru city-break- uri se îndreaptă către
hoteluri de 3 stele. Pe de altă parte, în ceea ce privește distanța între data rezervării și a călătoriei, românii tind să-şi rezerve vacanţele destul de aproape de data de plecare.”, spune Jànos Barits, Managing Director Wizz Tours.
Într-adevăr, în studiul prezentat, un român dă pe un pachet turistic 530 de euro, cu 10 euro mai puțin decât un maghiar și cu 100 de euro mai puțin decât un polonez.