Economiile Cehiei și Ungariei vor fi probabil cel mai puternic afectate dintre statele europene, de scandalul emisiilor de gaze de la Volkswagen AG, potrivit Bank of America Corp, citată de Bloomberg. Potrivit acelorași analiști de la Bank of America Corp., impactul asupra Poloniei și României va fi mult mai mic.
În cel mai pesimist scenariu, recunoașterea de către Volkswagen a faptului că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, ar putea anula între 1 și 1,5 puncte procentuale din creșterea economică a Cehiei și Ungariei, susțin analiștii de la Bank of America Corp. într-un raport trimis miercuri clienților. În schimb, impactul asupra creșterii economice a Poloniei și României va fi mai mic de 0,5 puncte procentuale, scrie bloomberg.com.
Exporturile de bunuri, printre care și autoturisme și piese auto, spre Germania și alte state din zona euro au ajutat la revenirea economiilor din Europa Centrală și de Est.
Însă scandalul de la Volkswagen, care produce motoare în Ungaria și deține Skoda Auto AS, cel mai mare constructor auto din Cehia, riscă să afecteze vânzările globale ale grupului.
Marți, ministrul ungar al Economiei, Mihaly Varga, a anunțat că aproximativ două milioane din cele 11 milioane de motoare diesel implicate în scandalul de la Volkswagen au fost produse la uzina Audi din Gyor, vestul Ungariei. Mihaly Varga a mai spus că Guvernul de la Budapesta poartă discuții cu Audi pentru a evalua impactul potențial asupra economiei ungare al scandalului motoarelor diesel trucate de Volkswagen.