Analiştii economici spun că marile companii de băuturi răcoritoare trebuie să înceapă să se gândească la noi ambalaje care să reflecte conţinutul scăzut de calorii, zahăr şi sare pentru a ţine pasul cu un public tot mai interesat de propria sănătate. Oricum, multe companii printre care şi Coca-Cola ezită în a-şi înlocui ambalajele aflate pe piaţă. În schimb, pentru a reduce consumul de calorii, promovează cutiile şi sticlele mici la băuturile pe care le produc.
Dilema noului marketing este însă cum să-l facă pe consumator să cheltuie mai mulţi bani în timp ce primeşte mai puţin. În plus, pentru a reduce conţinutul de zahăr, companiile dezvoltă noi produse, iar marketingul acestora se va axa pe beneficiile aduse consumatorilor care vor să se menţină în formă.
Pepsi, de exemplu, va lansa o nouă linie de băuturi organice - Organic Gatorade – iar sucul Tropicana va avea o etichetă non OMG în 2016. Între timp, Coca Cola va introduce Minute Maid cu un conţinut de 6% suc şi Apa Smart. Minute Maid va înlocui Glaceau Fruitwater, o băutură cu zero calorii, făcută din apă minerală şi arome de fructe, care nu a avut succes la consumatori în ciuda unei campanii de promovare în care apare Christina Applegate.
Conform unor surse, companiile vor ca apa să fie comercializată în recipiente cu design propriu astfel încât să fie mult mai vandabile. Pepsi şi Coca Cola au deja propria apă de masă îmbuteliată, care costă de 2000 de ori mai mult decât apa de la robinet. Produsele nu s-au dovedit însă foarte profitabile, motiv pentru care giganţii Cola se află în spatele altor companii care vând apă îmbuteliată cum ar fi Nestle. Această companie deţine peste jumătate dintr-o piaţă de 13 miliarde de dolari.