Procentul românilor care îşi plătesc online, cu cardul, mâncarea comandată de pe Internet, a crescut la 15% anul acesta, iar suma medie cheltuită online pentru prânz sau cină se ridică la 50 lei, potrivit foodpanda.ro, una dintre platformele de mâncare on-line. Peste 80% din comenzile foodpanda.ro plătite online sunt realizate de locuitorii Capitalei.
Profilul clientului: corporatişti care iau masa la muncă
Ponderea utilizatorilor care optează pentru plata online cu cardul pentru mâncarea aleasă a crescut la 15%, faţă de circa 8% în 2014.
Majoritatea comezilor de mâncare plătite online cu cardul, în proporţie de 62%, sunt realizate de pe desktop, de la la birou, restul fiind plătite online prin aplicaţia de mobil compatibilă cu toate sisteme de operare smart de pe piaţă.
Peste 80% dintre comenzile plătite online sunt realizate de bucureşteni, de regulă pentru prânzul comandat la birou. Următoarele oraşe în care plata cu cardul creşte în utilizare sunt Cluj, Braşov, Timişoara şi Iaşi, fiecare cu aceeaşi pondere a plăţii online. “Cei care aleg această modalitate de plată comandă în jurul prânzului, de la birou, din principalele zone cu clădiri de birouri. Sunt, în general, obişnuiţi cu plata online, fiind clienţii fideli ai comerţului online. Ştiu ce vor, plasează comanda şi efectuează plata rapid”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager al companiei.
Cea mai mare comandă: 600 de lei
La nivel naţional, media comenzilor este de 51 de lei, în timp ce în Bucureşti comanda medie este de 53 lei.
Cea mai mare tranzacţie online procesată de platformă în 2015 a fost realizată, de asemenea, în Bucureşti, şi s-a ridicat la aproximativ 600 lei. Plata online elimină eventualul disconfort creat de lipsa cash-ului necesar la primirea comenzii, şi scurtează timpul de interacţiune cu persoana care livrează mâncare.