„La ora actuală, nu suntem în măsură să ştim care va fi impactul. Când au loc evenimente de o asemenea amploare, oamenii se mobilzează şi nu se gândesc la cumpărături”, observă, cu o anumită prudenţă, Marc Lolivier, delegat general al Federaţiei pentru comerţul online şi vânyare la distanţă.
Potrivit studiului anual, realizat de Mediametrie, se aşteaptă ca vânzările online să crească cu 14%, coşul mediu ajungând la 199 euro de la 174 euro, în 2014, într-un climat economic care a fost cel puţin până acum mai puţin prietenos comparativ cu anul trecut.
„Fără a fi euforic, sentimentul consumatorilor se îmbunătăţeşte (...) Sunt semne de revenire”, subliniază Marc Lolivier pentru Reuters.
Ca şi anul trecut, se aştepată ca mai solicitate să fie jucăriile, jocurile, produsele high-tech, îmbrăcăminte...
Cumpărăturile de Crăciun, efectuate online, care au reprezentat aproximativ 25% din cifra anuală a comerţului online, sunt prognozate să totalizeze 13 miliarde de euro în 2015, faţă de 11 miliarde, în 2014.