Un studiu Reveal Marketing Research încearcă să ne arate ce vor românii de la bănci. Restultatele sunt mai mult decât interesante.
Dupa un an plin de incertitudini, definit de schimbări rapide și de adaptare imediată, este important să ne uităm la cum reușesc instituțiile să răspundă în continuare nevoilor și așteptărilor clienților.
Astfel, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre așteptările românilor cu privire la bănci în contextul actual, la începutul anului 2021.
Ce vor românii de la bănci?
32% dintre români sunt siguri că băncile vor continua digitalizarea în următoarele 12 luni. În schimb, o treime dintre români a declarat că nu se așteaptă deloc să se întâmple acest lucru, iar 35% dintre respondenți încă nu sunt pe deplin convinși de digitalizarea băncilor.
72% dintre români consideră că banca cu care lucrează s-a adaptat în mare și în foarte mare măsură contextului coronavirus.
În ceea ce privește ajutorul oferit de bănci clienților lor în această perioadă, peste jumătate dintre respondenți (56%) sunt de părere că banca cu care lucrează a reușit să își sprijine clienții în contextul pandemiei.
Capitolul cel mai interesant este legat de valorile pe care ar trebui să le aibă o bancă.
Ce vor românii de la bănci? Top valori
Întrebați care sunt top 3 valori pe care banca lor ar trebui să le aibă, românii au menționat în proporție de 50% siguranță, seriozitate (45%) și responsabilitate (45%).
Având în vedere anul 2020 plin de incertitudine, este de înțeles de ce românii preferă atribute care să le confere sentimentul de stabilitate și siguranță.
Pentru segmentele mai tradiționaliste care își doresc stabilitate, siguranță se situează pe primul loc seniorii pensionari, urmați de familiile tradiționale – sunt cei care preferă în cea mai mare măsură siguranță atunci când se gândesc la valorile unei bănci (55%, respectiv 54%).
Un sfert dintre respondenți (25%) au menționat digitalizarea că valoare importantă pe care o atribuie unei bănci.
Interesant este faptul că deși românii preferă băncile sigure (50%), numai 13% se gândesc că printre calitățile băncii ar trebui să se numere onestitatea. La fel, “competența” e un alt capitol care adună doar 13%.