În Marea Britanie, Jason Leach a înființat compania And Vinyly, o afacere din ce în ce mai vizibilă din 2009, ce propune clienților un pact cu nemurirea: după moarte și după incinerare, And Vinyly îți presează cenușa într-un disc vinil, tot ce ai de făcut e să…dai colțul și să lași playlistul prin testament.
Poți să incluzi orice pe discul tău de…prezentare: de la înregistrări proprii până la muzică rock (nimic însă ce e încă protejat prin copyright). Acest lux post-mortem costă undeva la 4000$ și dacă ești ambițios, poți să-ți organizezi toată înmormântarea într-o ceremonie tematică, în funcție de lista pieselor de pe disc.
Bizar sau nu, And Vinyly are un succes nebun în Marea Britanire și definiția rockerului se lărgește considerabil…nu mai e de ajuns să fii fan până la moarte, acum poți să alegi să fii și dincolo de ea. Ideea nu este însă fără precedent, chitaristul Keith Richards de la Rolling Stones a declarat cândva că a prizat o liniuță din cenușa tatălui său pentru că pur și simplu nu a rezistat tentației de a nu-l amesteca spontan cu un pic de cocaină.
And Vinyly are de toate: slogan, mascotă, site, videoclip de prezentare, cerere mare și un atelier profesional în care se produc discurile vinil. Familia clientului primește la finalul comenzii 30 de copii, numai bune de împărțit la toată lumea, rude de gradul I, gradul II, gradul III…gradul n (înlocuiți necunoscuta în funcție de cazul personal!!!).
Trecând peste natura șocantă a acestui business, înainte de a da o comandă fermă, e nevoie să pui la punct cel puțin 3 lucruri: data morții, decizia de a fi incinerat și certitudinea că cei dragi au pickup ca să-ți păstreze ție vie amintirea.
Sursă: www.openculture.com