Cotidianul britanic Financial Times afirmă că manipularea testelor privind emisiile de gaze de către constructorii de automobile erau foarte cunoscute la cel mai înalt nivel la Uniunea Europeană. Fără a provoca vreo reacţie.
Comisia Europeană ar fi avut cunoştinţă de manipularea testelor pentru emisiile de gaze de către constructorii de automobile încă de acum doi ani, înainte de a izbucni scandalul Volkswagen în Statele Unite, explică Financial Times.
Potrivit unor documente interne ale instituţiilor europene pe care cotidianul britanic le-a obţinut, comisarul pentru probleme de Mediu, Janez Potocnik, şi-a avertizat colegii în 2013, dar la Bruxelles nu s-a luat nicio măsură pentru a împiedica această practică.
Comisarul ar fi trimis o scrisoare în februarie 2013 comisarului pentru Politici Industriale Antonio Tajani, potrivit Financial Times, citat de lefigaro.fr.
Pe de altă parte, Volkswagen ar putea oferi reduceri germanilor care dețin mașini ale grupului dotate cu programul care înșeală testele legate de emisii poluante. Compania încearcă astfel să convingă proprietarii mașinilor cu probleme să cumpere unele noi, printr-un discount, transmite b1tv.
Oferta celor de la Volkswagen s-ar putea îndrepta în special către cei care deţin modele mai vechi, doate cu motorul diesel de 1,6 litri, care au nevoie de actualizări costisitoare de hardware şi nu de schimbări la partea software, care s-ar face mai uşor.
Stimulentele acordate pentru ca proprietarii de Volkswagen să cumpere noi autovehicule ar putea ajuta compania să se asigure că vânzările vor rămâne stabile după scandal şi vor pune o presiune mai mică asupra concesionarilor pentru repararea cât mai rapid a autovehiculelor vizate de scandal.
Reprezentanţii Volkswagen spun că e ceva obişnuit ca dealerii săi să organizeze promoţii. Ofertele speciale anunţate de companie vor fi disponibile însă numai în Germania, unde au fost vândute 2,4 milioane de astfel de autovehicule.
În urma scandalului softurilor trucate, constructorul auto japonez Toyota Motor Corp. a redobândit titlul de cel mai mare producător auto din lume în primele nouă luni ale acestui an, detronând rivalul german Volkswagen AG. (M.C)