“Există o țară în Europa unde nu pot să îmi spun părerea despre șoferi: Albania. În intersecție dai peste pietoni, bicicliști, animale și mașini, într-o ordine și combinație incredibilă.
Pe drumul dinspre Tirana spre Podgorica m-a surprins într-un sens giratoriu un copil venind cu bicicleta contrar sensului ceasornicului”, notează Leidenfrost, în cotidianul Neues Deutschland.
“Slovacia m-a surprins cu absența pensionarilor din trafic. Ei nu conduc mașini, în cel mai bun caz au o bicicletă. Slovacii conduc cu viteză, însă cei mai vitezomani sunt cehii și polonezii, care conduc constant cu 75 de km/h în localitate.
Cei din spațiul ex-iugoslav nu sunt printre cei mai slabi șoferi, nici ucrainienii sau rușii. Cei mai buni șoferi sunt cei din Elveția. Toți conduc cu 5 km/h sub limita legală”, scrie jurnalistul german.
Leidenfrost este convins după propria-i experiență că cei mai slabi șoferi din Europa sunt românii.
“Da, cei mai slabi șoferi sunt românii. Cetățenii din România nu au încredere nici în semnele de circulație, nici în ceilalți participanți la trafic. Nu întâmplător, România este pe locul doi în UE la decese cauzate de accidente rutiere.
Sute de sate sunt sacrificate pentru ca TIR-urile să treacă cu 80km/h. Super-șoselele finanțate de UE sunt doar niste piste pentru tractoriști care doar înrăutățesc situatia.
O ploaie scurtă, dar serioasă, a fost suficientă în Carpați pentru ca mai multe mașini să ajungă în șanț. Un bucureștean a alunecat de pe deal. Dacă respect limita legală de viteză, ceilalți șoferi se uită la mine cu ură.
Le răspund și eu cu claxoane și flashuri. Viața pe străzile jupuite ale României este demnă de un film. Piețe lângă stradă, moteluri, rromi, prostituate, plus niște băieți care îți spală parbrizul la semafor. Cei mai slabi șoferi din Europa te transformă într-un om mai rău. Dar asta e și plăcerea de a conduce aici”, mai scrie Leidenfrost.