Reuters relatează despre noua campanie de media outdoor care a stârnit reacții din partea Bisericii Ortodoxe Române. Capitala a fost împânzită de postere care prezintă cadrele medicale sub înfățișarea unor sfinți, ca semn de a le mulțumi tuturor celor care se află în prima linie în bătălia cu noul coronavirus.
Primăria Capitalei a cerut firmei de publicitate să înlăture toate bannerele expuse în sptațiul public.
Ilustrațiile îi înfățișează pe medici cu aer hieratic, într-un stil care combină eclectic elemente de artă religioasă indiană și de iconografie creștină, potrivit Basilica.ro.
Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române a declarat că această campanie este “o încercare de maltratare vizuală a iconografiei creștine”.
„Cred că este vorba despre o ridicolă campanie de promovare a unei viziuni distopice asupra situației provocate de pandemie. O încercare jenantă de rapt simbolic și maltratare vizuală a iconografiei creștine, situată sub semnul prostului gust hrănit de incultură și de o ideologie hidoasă care nu știe decât să caricaturizeze creștinismul. Cum altfel să explici deificarea iconică a unor personaje care trimit la imaginea medicului sublimată grotesc în aceea a unui «sfânt» cu aer hristic?
Nu este vorba, deci, doar despre un demers blasfemiator, ci și de o ofensă adusă categoriei profesionale atât de onorabile a medicilor, care, ca noi toți, nu se cred cu certitudine sfinți sau mântuitori improvizați și nu pretind un cult public”, a declarant Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române.
De asemenea, în mediul online, imaginile au stârnit multe reacții negative în rândul utilizatorilor de internet, cei mai mulți spunând că este o "batjocură la adresa creștinătății".
Primăria Capitalei informează că deși modul în care imaginile au fost expuse este legal, va transmite o solicitare de eliminare a acestora, în urma reacțiilor cetățenilor și a BOR.
"Referitor la campania promovată de Agenția McCann la nivel național, de susținere a eforturilor medicilor prin mesaje și imagini realizate de artiști sub diverse forme, Primăria Capitalei informează că panourile de pe domeniul public din București, pe care se desfășoară această campanie, sunt puse la dispoziția agenției inițiatoare în mod gratuit de către mai multe companii de publicitate, iar pentru mesajul sau imaginile expuse nu a fost nevoie, conform legii, de acordul/avizul autorității publice.
Cu toate acestea, având în vedere că atât BOR cât și foarte mulți bucureșteni consideră că aceste imagini sunt jignitoare, Primăria Capitalei va transmite firmelor de publicitate solicitarea de eliminare a acestor reprezentări de pe panourile stradale, care pot fi înlocuite cu imagini care să aducă un omagiu medicilor-eroi fără să lezeze credință trecătorilor".
McCann România a transmis prin intermediul unui comunicat că aceste afișe nu au ca scop lezarea unor convingeri politice sau religioase, ele sunt strict o exprimare artistică a imaginii cadrelor medicale din aceste vremuri atât de dificile.
Agenția de presă a precizat că România se află printre primele țări în care toată populația s-a mobilizat pentru a depăși pandemie, s-au strâns sume impresionante din donații și se luptă în permanență pentru a asigura echipamentele necesare din spitale.