Avioanele care decolează vineri, în intervalul orar 13,00 - 15,00, ar putea avea întârzieri de până la două ore, după ce angajații companiei Globe Ground România, care oferă servicii de handling aeronave la sol și tractare aeronave, au anunțat că intră în grevă de avertisment, nemulțumiți fiind de salarii, de programul de lucru, dar și de dimensionarea personalului și normarea activității în raport cu volumul și condițiile de muncă.
Potrivit liderului Sindicatului Liber de Handling Aeronautic, Alexandru Cioc, cea mai stringentă problemă este cea a dimensionării personalului și normarea activității în raport cu volumul și condițiile de muncă, în contextul în care, în ultimii doi ani, între 100 și 150 de salariați ai companiei au demisionat, iar volumul de muncă a rămas același, poate chiar a crescut.
"S-a ajuns la grevă deoarece, după aproape patru luni de discuții, nu am găsit un numitor comun împreună cu reprezentanții conducerii. S-a ajuns aici în urma nemulțumirii oamenilor, cel mai important punct fiind dimensionarea personalului și normarea muncii în raport cu volumul și condițiile de muncă. În ultimii doi ani, pe fondul nemulțumirilor, au plecat peste 100, poate chiar 150, de angajați. Volumul de muncă a rămas același, poate chiar este mai mare, personalul este mai redus cu 100 de oameni. ", a declarat, pentru AGERPRES, Alexandru Cioc.
A doua nemulțumire a salariaților vizează programul de muncă, aceștia nemaiavând, conform liderului de sindicat, timp de refacere sau de activități familiale.
De asemenea, angajații firmei de handling reclamă faptul că nu li se asigură transportul spre și dinspre locul de muncă, respectiv aeroportul Henri Coandă (Otopeni), și nici decontarea acestuia, în condițiile în care turele de lucru încep în cursul nopții.
Potrivit acestuia, în cele două ore anunțate pentru grevă, respectiv 13,00 — 15,00, angajații companiei de handling vor înceta complet lucrul.
"Oamenii vor sta la locul de muncă, nimeni nu-și va părăsi locul de muncă, dar pentru două ore încetează activitatea", a arătat acesta.