Dosarul Ordonanţei 13 s-a născut greu, spune şefa DNA. Persoanele care au depus iniţial sesizarea la DNA nu au urmat toţi paşii procedurali, aşa că procurorii nu au putut începe ancheta. Una dintre ele a revenit însă câteva zile mai târziu şi, chiar în sediul DNA, a completat sesizarea aşa cum trebuie pentru ca plângerea să fie înregistrată şi să intre în lucru, potrivit antena3.
Laura Codruţa Kovesi a afirmat acest lucru într-un interviu pentru postul public de radio. ”În 25 ianuarie am primit o sesizare de la mai multe persoane fizice cu privire la adoptarea OUG. Am analizat sesizarea și nu intrunea conditiile. Sesizarea a fost restituita. După câteva zile una dintre persoane s-a prezentat personal la DNA, a completat așa cum prevede Codul de Procedura Penala și a depus aceasta plângere. Potrivit legii, dacă e o plângere, o înregistrăm”, a spus șefa DNA. În replică, preşedintele Senatului Călin Popescu Tăriceanu spune că dosarul făcut de DNA în legătură cu ordonanţa 13 este un abuz.Ieri, în faţa procurorilor DNA a ajuns şi Oana Schmidt Hăineală care a fost audiată ca martor în dosarul privind modul în care a fost redactată Ordonanţa 13.
Direcţia Naţională Anticorupţie a început o anchetă cu privire la modul de elaborarea ordonanţei de urgenţă privind modificarea codurilor penale, în urma unui denunţ formulat în 24 ianuarie de Mihai Poliţeanu, Elena Ghioc şi Răzvan Patachi, membri ai asociaţiei ”Iniţiativa România”.
Legat de acest dosar, DNA a precizat că se fac acte procedurale cu privire la aspectele sesizate de mai multe persoane, privind posibile fapte legate de "modalitatea de adoptare a unor acte normative”.
DNA a cerut, săptămâna trecută, de la Ministerul Justiţiei, în original, toate înscrisurile care au legătură cu elaborarea şi emiterea OUG 13 din 31 ianuarie, prin care au fost modificate şi completate Codul penal şi Codul de procedură penală, precum şi cu proiectul de lege adoptat de Guvern pentru graţierea unor pedepse. Prin aceeaşi adresă, DNA a solicitat transmiterea documentelor rezultate ca urmare a corespondenţei interinstituţionale şi interne, scrise sau prin poştă electronică, cu privire la cele două acte normative, precum şi precizarea numelui, prenumelui şi a datelor de identificare a persoanelor care au participat la redactarea, întocmirea şi avizarea acestora.