Compozitorul coloanei sonore a celebrului serial Twin Peaks, Angelo Badalamenti, a decedat

13 Dec 2021
Compozitorul coloanei sonore a celebrului serial Twin Peaks, Angelo Badalamenti, a decedat

Angelo Badalamenti, compozitorul cel mai cunoscut pentru crearea de partituri izvorâte, parcă, din altă lume pentru multe producții David Lynch, inclusiv Blue Velvet, Twin Peaks și Mulholland Drive, a murit. Avea 85 de ani, anunță The National.

El a murit duminică din cauze naturale, a spus familia sa.

Născut în Brooklyn în martie 1937, dintr-un tată proprietar al unei piețe de pește cu pregătire muzicală (percuționist în Sicilia), Badalamenti a crescut ascultând opera italiană împreună cu familia, a început lecții de pian la vârsta de opt ani și a obținut o diplomă de licență și master. de la Școala de Muzică din Manhattan. În timpul verilor, cânta la pian în stațiunile Catskills pentru Borscht Belt.

După facultate, a predat la gimnaziu. El a compus un colind de Crăciun pentru studenții și, în esență, și-a lansat cariera în divertisment - a scris și cântece pentru Nina Simone (Another Spring) și Nancy Wilson (Face It Girl, It’s Over). A scris versuri pentru piese pentru filme precum Războiul lui Gordon și Lege și Ordine, dar marea sa șansă a venit în 1986, când, printr-o serie de conexiuni din industrie, începând cu managerul de unitate Peter Runfolo, i s-a cerut să o ajute pe Isabella Rossellini să cânte Blue Velvet pentru piesa lui Lynch. 

„Aceștia filmau în Carolina de Nord și așa că m-au dus să mă întâlnesc cu Isabella și să văd ce aș putea face. Când am ajuns acolo, am intrat într-o cămăruță cu Isabella și cu un pian. Am lucrat cu ea două sau trei ore consecutiv până când am reușit să imprimăm o variantă bună pe care am înregistrat-o pe un mic recorder”, a spus el într-un interviu pentru Culture.org. „David filma ultima scenă. I-am adus caseta. Și-a pus căștile și a spus imediat: „Acesta este biletul câștigător!”

De asemenea, a ajuns să scrie piesa Mysteries of Love și a găsit-o pe Julee Cruise, care a murit la începutul acestui an, să o cânte, pornind de la o lungă colaborare, care s-ar extinde și la serialul lui Lynch, Twin Peaks.

„David a simțit că muzica lui din Twin Peaks va trebui să acopere mult teren, o gamă largă de stări: tristețe, pasiune, extaz, dragoste, tandrețe și violență. El a vrut ca muzica să fie întunecată și abstractă”, a spus el. „Mi-a cerut muzică care să rupă inimile oamenilor.”

Badalamenti a lucrat și cu alți regizori, printre care Jane Campion (Holy Smoke!), Danny Boyle (The Beach), Paul Schrader (The Comfort of Strangers) și Walter Salles (Dark Water). De asemenea, a scris The Flaming Arrow Torch Theme pentru Jocurile Olimpice de vară de la Barcelona din 1992 și tema pentru Inside the Actors Studio. Dar munca lui cu Lynch este cea care plutește deasupra tuturor, care ar include The Straight Story, Twin Peaks: Fire Walk With Me, Lost Highway și Mulholland Drive.

„El are acest suflet muzical și melodiile plutesc mereu înăuntrul său”, a spus Lynch pentru revista People în 1990. „Simt starea de spirit a unei scene în muzică și un lucru îl ajută pe celălalt”.

De asemenea, Badalamenti a apucat să-și exercite talentul actoricesc într-o scenă memorabilă din Mulholland Drive, unde joacă rolul unui gangster care este meticulos cu espresso-ul său.

Când a fost vorba despre modul în care și-a abordat melodiile, a spus că a fost mereu în slujba viziunii regizorului.

„Uneori vrei ca muzica să meargă împreună cu ceea ce se întâmplă pe ecran. Alteori îmi place ideea ca muzica să vină împotriva a ceea ce se întâmplă – acesta este adesea un mod mai cool de a face lucrurile”, a spus el pentru NME în 2011.

„Întotdeauna am o întrebare majoră pentru un regizor când compun o coloană sonoră: ce vrei să simtă publicul tău? Vrei să-i sperii...? Se zvârcolesc pe scaunul lor? Te simti special? Și modul în care răspund la această întrebare îmi dă indicii spre direcția în care trebuie să lucrez. Transpun cuvintele lor în muzică.”

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră