Frezele sunt produse în Italia şi sunt de 3-4 ori mai performante decât utilajele de producţie sovietică folosite până în această iarnă la deszăpezire, informează RRA.
Conform unui comunicat al CNADNR, valoarea totală utilajelor recepţionate este de 118.230.973,00 lei fără TVA. Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională este de 85% din valoarea utilajelor, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat.
"Prin achiziţionarea acestor utilaje se urmăreşte îmbunătăţirea capacităţii CNADNR S.A. de a acţiona eficient pentru diminuarea efectelor generate de fenomene meteorologice nefavorabile care conduc la blocarea, restricţionarea sau îngreunarea traficului rutier pe drumurile naŃionale, europene şi autostrăzi în vederea asigurării continuităţii viabilităţii reţelei de autostrăzi şi drumuri naţionale pe timp de iarnă", precizează CNADNR.
Din cele 100 de utilaje moderne, 40 de freze de capacitate medie şi mare au intrat în dotarea regionalelor de drumuri şi poduri Bucureşti şi Constanţa, unde se înregistrează în mod obişnuit cele mai numeroase restricţii din cauza viscolului.
Achiziţia utilajelor de deszăpezire şi vehiculelor echipate pentru intervenţii speciale pe timp de iarnă a fost realizata pentru deservirea celor 7 Direcţii Regionale, care asigură activitatea de administrare şi întreţinere a întregii reţele naţionale de Drumuri Europene, Drumuri Naţionale şi Autostrăzi astfel:
− DRDP Bucureşti - 12 autofreze (capacitate medie);
− DRDP Craiova - 9 autofreze (capacitate medie);
− DRDP Timişoara - 7 autofreze (capacitate medie);
− DRDP Cluj - 8 autofreze (capacitate medie);
− DRDP Braşov - 5 autofreze (capacitate medie);
− DRDP Iaşi - 20 autofreze (capacitate medie);
− DRDP Constanţa - 8 autofreze (capacitate medie);
− DRDP Bucureşti - 11 autofreze (capacitate mare);
− DRDP Timişoara - 6 autofreze (capacitate mare);
−DRDP Braşov - 6 autofreze (capacitate mare);
− DRDP Constanţa - 8 autofreze (capacitate mare);
− DRDP 1-6 - 7 vehicule speciale.