Potrivit comunicatului ANPC, operatorul de telefonie mobilă punea la dispoziția consumatorilor o serie de oferte prepaid care includeau un număr fix de minute, SMS-uri sau acces la internet. Oferta era valabilă 28 de zile. În urma analizării reclamațiilor consumatorilor, a rezultat că, deși aceștia se aflau în perioada de valabilitate a ofertelor, serviciile de apelare au fost restricționate pentru că erau condiționate de un număr suficient de apeluri primite.
Consumatorilor le era impusă o condiție pe care le era imposibil să o respecte, numai profesionistul având capacitatea tehnică de a monitoriza apelurile primite. La fel se întâmpla și în cazul beneficiilor oferite la reîncărcarea diferitelor cartele, consumatorii, pentru a putea utiliza beneficiile achiziționate, fiind conditionați de numărul de apeluri primite.
De asemenea, ANPC a descoperit o altă neregulă care se referă la cartelele reîncărcabile prin care se ofereau minute și SMS-uri naționale nelimitat. Operatorul de telefonie mobilă consideră că utilizarea rezonabilă a serviciului înseamna că numărul de minute al apelurilor inițiate NU depășește cu 500 numărul de minute primite.
Website-ul prin care comerciantul își promova ofertele la aceste cartele nu menționa aceste restricționări.
Prin utilizarea cuvântului nelimitat se înțelege faptul că nu exista nicio restricție; practic, profesionistul utiliza acest termen doar în scop de marketing, consumatorii luând o decizie de tranzacționare pe care în altă situație nu ar fi luat-o.
Pentru utilizarea unei practici comerciale înșelătoare, profesionistul a fost sancționat contravențional cu amenda contravențională de 50.000 lei. Profesionistul s-a obligat să elimine mecanismul de restricționare automată a serviciilor ca urmare a raportului dintre numărul de minute sau SMS-uri efectuate și cele primite.
ANPC precizează că o practică comercială este considerată înșelătoare atunci când un comerciant ascunde sau oferă într-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu ori în contratimp, o informație esențială sau nu indica intenția comercială a practicii, în cazul în care aceasta nu rezultă deja din context, și când, în oricare dintre cazuri, consumatorul mediu este determinat sau este susceptibil a fi determinat să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o. (Legea 363/2007).
Vezi aici comunicatul ANPC.