Realitatea virtuală bate viața: s-au cheltuit 2 miliarde de dolari pentru a cumpăra pământ in Metavers

06 Noi 2022
Realitatea virtuală bate viața: s-au cheltuit 2 miliarde de dolari pentru a cumpăra pământ in Metavers

Din păcate, generațiile dependente de tehnologie, cele care își petrec jumătate din viață în lumea virtuală, se pare că nu pot să mai facă o separare clară între viață și jocuri sau realitatea augmentată.

Aproape 2 miliarde de dolari (1,75 miliarde de lire sterline) au fost cheltuiți pe teren virtual în ultimele 12 luni, în timp ce oamenii și companiile se întrec pentru a pune un punct în metavers, arată cercetările.

Dar suntem la câțiva ani distanță de metaversul care emerge ca un singur spațiu de imersiune online, unde oamenii pot trăi, lucra și se pot juca în realitate virtuală. Deci, acapararea terenului este un mare pariu?

„Îmi expun propria lucrare”

Cu mohicanul ei gigant roșu închis și țigara permanentă, avatarul artistei Angie Taylor nu arată ca un mogul tipic al pământului. Dar ea face parte dintr-o rasă în creștere de oameni care revendică noi lumi virtuale.

„Mi-am cumpărat primul meu pachet de metaverse în iulie 2020 și am plătit aproximativ 1.500 de lire sterline. L-am cumpărat pentru a-mi expune propria lucrare, dar și pentru desfășurarea de evenimente metaverse care ar promova arta mea și, de asemenea, arta altor oameni”, spune ea.

Angie, din Brighton, a construit două galerii pline de opere de artă digitale ciudate și frumoase, care sunt vândute în criptomonede, pe terenul ei din lumea Voxels.

Comploturile lui Angie sunt cam de dimensiunea unei case mici de familie (dacă le compari cu dimensiunea avatarului ei). Cel mai înalt se întinde pe trei etaje și are o terasă pe acoperiș cu o traversare a drumului cu dungi albe și negre și un taxi roz care conduce permanent înainte și înapoi doar pentru distracție.

Dar ai un sentiment real al amplorii acestei lumi din aer.

„Țineți apăsată tasta F și puteți zbura în sus pentru a arunca o privire în cartierul meu”, explică Angie. Deasupra galeriei ei puteți vedea mii de cutii identice de pământ care se întind până la orizont.

Voxels este una dintre zecile de lumi virtuale care se descriu ca metaverse. Este confuz, pentru că oamenii vorbesc adesea despre „metaversul” de parcă ar fi fost doar unul. Dar până când o singură platformă începe să domine sau aceste lumi disparate se unesc, companiile vând terenuri și experiențe în propriile versiuni.

Cercetătorii de la analiștii metaverse DappRadar spun că s-au cheltuit criptomonede în valoare de 1,93 miliarde de dolari doar în ultimul an pentru cumpărarea de terenuri virtuale, din care 22 de milioane de dolari au fost cheltuiți pentru aproximativ 3.000 de parcele de teren în Voxels.

DappRadar poate monitoriza acest lucru deoarece Voxels este construit pe sistemul de criptomonede Ethereum, în care, la fel ca toate monedele virtuale, fiecare tranzacție este înregistrată și publicată pe un blockchain public.

Una dintre cele mai populare lumi este desenele animate Decentraland. Lansate în 2020, terenurile de acolo se vând cu mii, uneori milioane de dolari. Samsung, UPS și Sotheby's se numără printre cei care au cumpărat terenuri și au construit acolo magazine și centre de vizitare.

Brandul de modă de lux Philipp Plein deține și o parcelă de dimensiunea a patru terenuri de fotbal, care speră că va conține în cele din urmă un magazin și o galerie metaverse.

Cu toate acestea, proprietarul, domnul Plein, spune că mama lui nu este convinsă de achiziția sa de 1,5 milioane de dolari.

„Mama m-a sunat și mi-a spus: „Ce ai făcut? De ce? Ești nebun, de ce cheltuiești atât de mulți bani, ce-i asta?””, spune el.

Domnul Plein vinde online bunuri în 24 de criptomonede diferite de mai bine de un an. La începutul anului 2022, el a deschis un nou magazin pe Old Bond Street din Londra, care vinde îmbrăcăminte și câteva jetoane nefungibile (NFT) în schimbul criptomonedelor precum Bitcoin și Ethereum, precum și lire sterline.

El spune că deschiderea magazinului l-a ajutat să învețe mai multe despre metavers și adaugă: „Am făcut un pas îndrăzneț cheltuind atât de mult pe o bucată de pământ.

„Dar mă gândeam că am avut peste 24 de ani cu brandul meu și ce ar trebui să fac dacă aș începe din nou?”

Cu toate acestea, odată cu prăbușirea generală a valorii criptomonedelor, Dapp Radar spune că valorile imobiliare ale metaversului sunt aproape de cel mai mic nivel de un an.

În Sandbox, un alt metavers cripto, Adidas, Atari, Ubisoft, Binance, Warner Music și Gucci sunt doar câteva dintre multinaționalele care cumpără terenuri și își construiesc experiențe pentru a-și vinde și promova produsele și serviciile.

Gucci a construit și Roblox, care, alături de alte platforme mari de jocuri precum Minecraft și Fortnite, este văzută ca fiind cea mai populară dintre metaversele în curs de dezvoltare.

Gucci Town a avut peste 36 de milioane de vizite în anul de la lansare, în timp ce Nike Land a înregistrat peste 25 de milioane în 11 luni. În Gucci Town, jucătorii pot cumpăra îmbrăcăminte pentru avatarurile lor cu bani reali. În Nike Land pot obține tricouri și pantofi pentru avatare cu puncte câștigate jucând jocuri.

Moda pare să fie industria cea mai dornică să-și asume oportunitățile și riscurile asociate metaversului.

Casa de modă doar digitală The Fabricant, cu sediul în Amsterdam, face doar îmbrăcăminte pentru avatare, creând colecții și articole de îmbrăcăminte la comandă pentru utilizatorii Decentraland, Sandbox și alte metaverse criptografice.

„Când am început, toată lumea ne spunea nebuni, pentru că ne spuneau „de ce ai avea nevoie de asta?”. Dar am crezut cu tărie în ideea că, în viitor, oamenii vor purta articolele digitale”, spune co-fondatorul și designer principal Amber Jae Slooten.

Vânzarea record a Fabricantului de până acum este o rochie digitală care a adus 19.000 de dolari, deși a fost vândută ca NFT - o piesă de artă digitală - și nu a fost purtată de avatarul proprietarului.

Compania tocmai a strâns 14 milioane de dolari în finanțare de la investitori care pariau pe ideea că mulți dintre noi vom trăi în curând o parte din viața noastră în metavers.

Dar nu este sigur dacă și când se va întâmpla asta. Metaversele cripto sunt, în general, puțin populate și sunt utilizate cu adevărat numai atunci când au loc evenimente și chiar și atunci doar mii, și nu milioane, de oameni participă.

Chiar și în lumea virtuală în care Meta, proprietarii Facebook și Instagram, investește miliarde de dolari, notele scurse arată că oamenii nu rămân mult timp.

Dar doamna Slooten este convinsă că, pe măsură ce aceste lumi se dezvoltă, oamenii vor veni.

"Va exista cu siguranță o piață de masă în acest domeniu, deoarece, dacă te gândești la generația mai tânără, ei joacă deja jocuri. Pentru ei nu există nicio distincție între virtual și real. Dar încă trebuie să fie construit.", anunță BBC.

 

Alte stiri din Life style

Ultima oră