Noul ospătar-robot al cafenelei din Daejeon, Coreea de Sud, este extrem de amabil și rapid făcându-și loc cu ușurință printre mese, precizează Reuters.
”Acesta este ceaiul dumneavoastră. Vă rog să vă bucurați de el. Devine și mai gustos dacă îl amestecați în prealabil”, transmite robotul atunci când își servește clienții. Acesta este echipat cu o tavă de pe care se pot ridica băuturile comandate, iar aspectul său este sub forma unei capsule albe, nu foarte înalte, care permite servirea de la nivelul meselor cafenelei.
Coreea de Sud a reușit să gestioneze cu succes pandemia, rapotând doar 11.000 de persoane infectate și 267 de decese COVID-19, dar își continuă lupta pentru a preveni noi îmbolnăviri prin impunerea unor reguli stricte de distanțare fizică pe care o numește ”distanțarea din viața de zi cu zi”.
Lee Dong-bae, directorul centrului de cercetare Vision Semicon care a realizat robotul, a declarat că acesta ar putea impune cu ușurință distanțarea fizică și poate să atragă atenția atunci când oamenii nu respectă această regulă.
Robotul este dotat cu o mână specială cu care poate prepara 60 de tipuri diferite de cafele, iar tava specială îi permite servirea comenzii direct la masă. De asemenea poate colecta date și le poate transmite către alte device-uri ale cafenelei pentru a scurta timpul de așteptare al clienților.
Creatorul acestui robot vrea să implementeze noua tehnologie în peste 30 de cafenele doar în acest an.
”Roboții sunt distractivi și sunt de folos pentru că nu trebuie să te mai deplasezi la bar să-ți ridici comanda, dar sunt îngrijorat că aceștia ar înlătura nevoia de oameni din industrie”, a declarat un client al cafenelei.