Moda părului la subraț a revenit, indiferent dacă vă place sau nu

17 Iul 2022
Moda părului la subraț a revenit, indiferent dacă vă place sau nu

Chiar și companiile de lame de ras la modă se retrag. Cum a revenit în tendințe părul de la subraț, de la reclame lucioase până la axilele celebrităților – și chiar și pe coperta Vogue, scrie WashingtonPost

Când Julia Roberts a apărut la premiera „Notting Hill” în 1999 cu axilele păroase ieșind din rochia ei roșie strălucitoare, dezbaterea despre părul ei pe corp a depășit orice știre despre comedia romantică, care a devenit cel mai mare film britanic cu cele mai încasări din toate timpurile. „Fuzzy About Feminism”, a proclamat Herald Sun din Melbourne, Australia. „Muștele când Julia Roberts salută mulțimea”, a spus Denver Post. „Pitty Woman”, a sunat un titlu de la Sun în Marea Britanie. (La momentul respectiv, doamna Roberts ia spus lui Howard Stern că nu a înțeles toată agitația. Astăzi, ea refuză să comenteze.)

Nu ar trebui ca părul de la subraț să nu fie o problemă pentru toate genurile – îmbrățișat de celebrități, de hipioți încă din anii 1960 ? Și totuși, are încă puterea de a ridica sprâncenele, chiar dacă vine din nou la modă.

Coperta Vogue din august, cu Emma Corrin din „The Crown”, este prima care prezintă o persoană nebinară și probabil prima care arată părul la subsuoară. Actorul, care folosește pronumele neutru "they/them", se alătură unui număr tot mai mare de persoane feminine și nebinare care etalează părul la subsuoară. Un eșantion de la Hollywood: Miley Cyrus, Janelle Monáe, Jemima Kirke și Lourdes Leon, fiica Madonnei. Într-un articol din Harper’s Bazaar din 2019, modelul Emily Ratajkowski a scris că „Uneori, să-mi las părul să crească este ceea ce mă face să mă simt sexy” și a apărut în lenjerie intimă cu păr vizibil la subsuoară.

Părul de la axilă ajunge din ce în ce mai mult la oamenii de rând, de asemenea. Crescând în zona rurală, conservatoare din Carolina de Nord, Jada Mackenzie Travis nu știa că refuzul de a elimina părul de la axilă era o opțiune. Cântăreața acum în vârstă de 24 de ani nu văzuse niciodată o femeie cu păr la subsuoară. O călătorie la New York, care a expus-o la diferite expresii de gen, a inspirat-o să-și crească părul de la subraț, iar acum îl vede ca pe un mod de a trăi mai autentic.

„În istoria modernă, femeile au avut întotdeauna axile netede în ochii publicului, așa că este greu de anulat acest lucru”, a spus Rachael Gibson, un istoric al părului din Londra. Doamna Gibson a spus că oamenii de toate genurile îndepărtează părul de pe corp încă din timpuri preistorice, cu dispozitive la fel de brute ca pensetele făcute din scoici pe vremea romanilor. Rochiile dezvăluite cu clapete au introdus aparate de ras și creme depilatoare comercializate pentru femei, cum ar fi Gillette „Milady” din 1915.

Gibson a observat că reputația neplăcută a părului corporal poate fi văzută de-a lungul istoriei artei, unde a fost șters din picturi și statui de nuduri de secole. În mod similar, părul de la subsuoară al Emmei Corrin de pe coperta Vogue pare a fi neclar, ceea ce înseamnă că părul de la subsuoară este încă indecent. Vogue nu a comentat imaginea.
 

În afară de o creștere în timpul primului val de feminism din anii 1960 și 1970, aspectul bărbierit a ținut ferm – până acum. Firma de analiză a retailului Mintel a declarat în 2021 că piața de îndepărtare a părului „era deja pe o traiectorie lentă înainte de COVID-19, care poate fi parțial atribuită abordării relaxate a consumatorilor cu privire la obiceiurile de bărbierit și îndepărtare a părului”.

Pentru unii, părul la axilă este o declarație. Pentru alții, este pur și simplu mai confortabil sau mai eficient, mai puțin iritant pentru pielea lor sau în concordanță cu credințele culturale sau religioase, cum ar fi obligația sikh de a nu modifica părul cu care se naște.

Potrivit multora dintre cei care iau o atitudine față de părul de pe corp, este tot atât de mult despre faptul ca prezenta părului e un lucru pozitiv, cât și despre autonomia față de corpul lor. „Pentru mine, părul corporal este o altă oportunitate pentru femei de a-și exercita capacitatea de a alege”, a scris doamna Ratajkowski. În ceea ce o privește pe Travis, care scrie cântece despre noua ei eliberare, ea a spus că preluarea controlului asupra părului tău corporal are ramificații mai mari pentru viața ta: „Este vorba de a le permite oamenilor să fie ceea ce își doresc să fie”.
Companiile de epilare urmează trendul, considerând bărbierirea axilelor mai degrabă o alegere decât o necesitate. Billie, un start-up de epilare lansat în 2017, se autoproclamă „primul brand care a arătat părul de pe corp în cei 100 de ani de publicitate pentru bărbierit”.

Publicitatea sa veselă, prietenoasă cu milenialii, arată o gamă variată de tipuri de corp și cantități diferite de păr pe corp. Gillette Venus a prezentat recent și modele cu axile ne-rase. Comparați asta cu o reclamă de la începutul secolului al XXI-lea pentru pudra depilatoare, care spunea: „Dansurile de vară și îmbrăcămintea modernă se combină pentru a face necesară îndepărtarea părului inacceptabil”.

Ajani Russell, 24 de ani care a apărut în drama HBO „The Skate Kitchen”, a spus că a urât întotdeauna să se bărbierească, așa că nu o mai face. „Întotdeauna mi-am dorit să am o barbă pe care să o pot mângâia în timp ce mă gândesc la existența mea, și cred că părul de la subsuoară este ceva care se apropie de asta.”, a spus ea

SHARE
 

Eurofrutas Temporar

Alte stiri din Life style

Ultima oră