Generația Z se îmbracă în pijama la birou: "vor să doarmă cât mai târziu posibil, le e mai ușor să poarte pijamaua" la școala sau la serviciu

10 Oct 2024
Generația Z se îmbracă în pijama la birou: "vor să doarmă cât mai târziu posibil, le e mai ușor să poarte pijamaua" la școala sau la serviciu

În timp ce elevii purtau de mai multă vreme ținute lejere în clasă, pijamaua ca ținută de zi cu zi s-a răspândit si în birourile corporațiilor. Angajații din generația Z (nascuți între 1995-2010) poartă acum îmbrăcămintea relaxată la locul de muncă, după cum a scris The Wall Street Journal citat de New York Post

„Fetele care lucreaza în birouri poartă pijama la muncă”, a subtitrat un creator de TikTok pe nume Rachel un videoclip recent, în care și-a arătat ținuta de birou cu pantaloni de pijama de mătase.

Podiumurile de prezentari de moda, sala de clasă și birourile open-space s-au umplut de pantaloni de pijama care acum se poartă în fiecare zi, spre groaza părinților.

Rose Colcord, fondatorul brandului Cou Cou Intimates, a spus că singurul loc în care nu s-ar îmbrăca cu hainele de pijama ar fi „o întâlnire de afaceri importantă la prima impresie”.

Marca ei a lansat o pereche de pantaloni de pijama pentru 118 USD toamna trecută și care s-au vândut în primele 48 de ore. Între timp, casele de modă de lux și-au introdus propriile vresiuni ale articolelor de îmbrăcăminte șic confortabile în colecțiile de prêt-à-porter, de la Louis Vuitton la Dries Van Noten .

„Pantalonul de pijama a devenit rapid produsul erou al ultimului an pentru noi”, a spus ea. 

Faptul ca generațiile mai tinere poartă pantaloni de pijama la locul de muncă și în clasă este probabil un rezultat al modului șic confortabil care a fost condus de celebrități în această vară – spre marea dezamăgire a părinților care acum sunt mai atenti la alegerea ținutelor copiilor lor.

Celebrități precum Sarah Jessica Parker, Elizabeth Olsen și modelul Kaia Geber au purtat pantaloni de pijama fluizi, cu șnur, la întâlnirile de zi sau la cumparaturi în ultimele luni. Pantalonii de pijama din in au fost un element de bază pentru începerea școlii hashtag-ul #pajamas pe TikTok a înregistrat o creștere cu 13,6% între vara trecută și vara aceasta. Școlile le adaugă la codurile vestimentare. Stilurile de la Coach și Tory Burch au apărut pe podium la Săptămâna Modei de la New York.  

Tendința poate fi un declanșator pentru generațiile mai în vârstă care cred deja că tinerii se îmbracă prea lejer. 

Anna Zap, o prezentatoare de radio din Milford, Connecticut, își amintește că a intrat în liceul fiicei sale pentru prima dată și a fost surprinsa de câți elevi purtau pantaloni de pijama. „Astăzi este ziua pijamalei? Și apoi a doua zi, am [realizat], nu, așa poartă ei acum. Am fost oarecum îngrozita. Mie mi se pare atât de leneș.” 

Un video pe care l-a făcut despre fiica ei spunând că vrea să poarte pijama la școală a inspirat peste 3.000 de comentarii, inclusiv unul de la Rosie O'Donnell care a spus: „Alege-ți bătăliile”. 

„Aceasta este una dintre bătăliile mele”, a spus Zap.

Phoebe Chaytor, un creator de conținut și elev de liceu din Vancouver, a declarat pentru The Journal că pantalonii de astăzi sunt „foarte estetici” – nu sunt „pij-urile de Crăciun în carouri” inestetice pe care și-ar putea imagina unii critici.

În timp ce școala ei nu impune un cod vestimentar strict, alții din țară încep să-și modifice liniile directoare pentru a permite tendința pantalonilor de pijama, cum ar fi districtul școlar Whitfield County din Georgia, care a votat pentru adăugarea pij-urilor în regulament.

„Un număr dintre elevii noștri, în special copiii de liceu, vor să doarmă cât mai târziu posibil”, a declarat Chris Parker, membru al comitetului, pentru The Journal. „Deci este mai ușor să porți doar pantaloni de pijama și un tricou și să vii la școală.”

„Literalmente merg cu orice” 

Pijamale de lux există de zeci de ani. Branduri precum Carine Gilson și Olivia von Halle vând cămăși de noapte, seturi de pijamă și halate de lux care pot costa mii de dolari . Designeri precum Prada au trimis pijamelele în defilările de modă din 2022. 

Dar pandemia a estompat granițele dintre muncă și viața de acasă, determinând oamenii să acorde prioritate confortului în detrimentul stilului. Brandurile de modă au valorificat acest lucru, creând haine de dormit concepute pentru a fi purtate ca îmbrăcăminte de zi cu zi. Etichete precum Sleeper și Hill House Home oferă pijamale concepute pentru a fi purtate în afara casei

Aspectul are atracție intergenerațională. Jenni Lee, fondator și director de creație al brandului de șosete și îmbrăcăminte de lounge Comme Si, a lansat boxeri din bumbac în timpul pandemiei, care s-au vândut în prima săptămână. În octombrie 2021, ea a adăugat pantaloni boxer la ofertele ei, despre care a spus că i-a creat pentru ea însăși. 

„Dacă ies să-mi iau fiul de la grădiniță sau să iau o cafea, nu vreau să mă schimb în haine de afară”, a spus ea. 

@pauline_brenner how to style pyjama pants???????????? #fyp #pyjamapants #outfitinspo #howtostyle #trending #pinterestoutfits #outfitideas #dailyoutfits #cleangirlaesthetic ♬ original sound - W E S ????

Alte stiri din Life style

Ultima oră